P A R T E A I
Anul XI - Nr. 175
LEGI, DECRETE, HOTÃRÂRI SI ALTE ACTE
Luni, 26 aprilie 1999
SUMAR
311. - Hotãrâre pentru aprobarea Listei cuprinzând subventiile unitare pentru produsele din industria cãrbunelui, minereurilor feroase, neferoase, radioactive, rare si nemetalifere care se subventioneazã de la bugetul de stat în anul 1999 si a Normelor metodologice privind acordarea, utilizarea si controlul subventiilor pentru produsele din industria cãrbunelui, minereurilor feroase, neferoase, radioactive rare si nemetalifere, precum si ale transferurilor destinate actiunilor de protectie socialã a personalului din acest domeniu
ACTE ALE COMISIEI NATIONALE A VALORILOR MOBILIARE
2. - Ordin pentru aprobarea Instructiunilor nr. 2/1999 privind regulile de acceptare spre executare a unui ordin de vânzare de valori mobiliare
5. - Ordin privind aprobarea Instructiunilor nr. 3/1999 pentru aplicarea prevederilor Ordonantei de urgentã a Guvernului nr. 52/1998, privind unele mãsuri de protectie pentru persoanele disponibilizate, si ale Hotãrârii Guvernului nr. 58/1999 privind aprobarea Normelor pentru aplicarea prevederilor Ordonantei de urgentã a Guvernului nr. 9/1997
10. - Ordin pentru aprobarea Regulamentului nr. 6/1999 privind calificarea unor titluri de credit ca valori mobiliare
ACTE ALE BÃNCII NATIONALE A ROMÂNIEI
6. - Circularã privind constituirea de cãtre bãnci, persoane juridice române, de provizioane specifice de risc pentru dobânzile neîncasate la scadentã, precum si pentru unele categorii de credite acordate si plasamente constituite la alte bãnci
HOTÃRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
HOTÃRÂRE
pentru aprobarea Listei cuprinzând
subventiile unitare pentru produsele din industria cãrbunelui, minereurilor
feroase, neferoase, radioactive, rare si nemetalifere care se subventioneazã
de la bugetul de stat în anul 1999 si a Normelor metodologice privind
acordarea, utilizarea si controlul subventiilor pentru produsele din industria
cãrbunelui, minereurilor feroase, neferoase, radioactive, rare si
nemetalifere, precum si ale transferurilor destinate actiunilor de protectie-socialã
a personalului din acest domeniu
Guvernul României h o t ã r ã s t e :
Art. 1. - Se aprobã Lista cuprinzând subventiile unitare pentru
produsele din industria cãrbunelui, minereurilor feroase, neferoase,
radioactive, rare si nemetalifere care se subventioneazã de la bugetul
de stat în anul 1999, livrate de cãtre companiile sau, dupã
caz, societãtile nationale, prevãzutã în anexa
nr. 1.
Art. 2. - Se aprobã Normele metodologice privind acordarea, utilizarea
si controlul subventiilor pentru produsele din industria cãrbunelui,
minereurilor feroase, neferoase, radioactive, rare si nemetalifere, precum
si ale transferurilor destinate actiunilor de protectie socialã
a personalului din acest domeniu, prevãzute în anexa nr. 2.
Art. 3. - Ordonatorul principal de credite defalcã si redistribuie
sumele prevãzute la cap. "transferuri" pentru protectia socialã
a personalului, cuprinse în bugetul de stat pe anul 1999, între
agentii economici mentionati la art. 1, prin bugetele de venituri si cheltuieli,
aprobate prin hotãrâre a Guvernului.
Art. 4. - Anexele nr. 1 si 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
Art. 5. - La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri
se abrogã Hotãrârea Guvernului nr. 82/1994 privind
subventionarea unor produse din industria cãrbunelui, minereurilor
feroase, neferoase, radioactive, rare si nemetalifere, precum si aprobarea
criteritlor de fundamentare a subventiilor, publicatã în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 71 din 18 martie 1994, si Hotãrârea
Guvernului nr. 506/1998 privind acordarea de subventii de la bugetul de
stat pentru unele produse din industria cãrbunelui, minereurilor
feroase, neferoase, radioactive, rare si nemetalifere în anul 1999,
publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 309 din 26 august 1998.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneazã:
p. Ministrul industriei si comertului,
Nicolae Stãiculescu,
secretar de stat
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes
Bucuresti, 15 aprilie 1999.
Nr. 311.
LISTA
cuprinzând subventiile unitare
pentru produsele din industria cãrbunelui, minereurilor feroase,
neferoase, radioactive, rare si nemetalifere care se subventioneazã
de la bugetul de stat în anul 1999
|
||||
crt. |
|
|
(lei/U.M.): |
|
|
|
|||
|
||||
|
Huilã brutã | |||
- Compania Nationalã a Huilei
- S.A.
Petrosani |
tonã | 142.032 | 94.985 | |
|
Lignit | |||
- Societatea Nationalã a Cãrbunelui
-
S.A. Ploiesti |
tonã | 31.197 | 31.197 | |
|
Cãrbune brun | |||
- Compania Nationalã a Huilei - S.A. Petrosani |
|
195.333 | 134.046 | |
- Societatea Nationalã a Cãrbunelui - S.A. Ploiesti |
|
107.830
|
107.830
|
|
|
Cupru în concentrat cupros | |||
- Compania Nationalã a Cuprului,
Aurului
si Fierului "minvest" - S.A. Deva |
|
34.882.000 | 22.623.182 | |
- Compania Nationalã de Metale
Pretioase
si Neferoase "remin" - S.A. Baia Mare |
tonã | 26.470.553 | 20.689.069 |
|
||||
crt. |
|
|
(lei/U.M.): |
|
|
|
|||
|
||||
|
Cupru în rest concentrate | |||
- Compania Nationalã a Cuprului,
Aurului
si Fierului "minvest" - S.A. Deva |
tonã | 31.137.142 | 14.845.897 | |
- Compania Nationalã de Metale
Pretioase
si Neferoase "remin" - S.A. Baia Mare |
tonã | 19.364.384 | 18.886.909 | |
|
Plumb în concentrat plumbos | |||
- Compania Nationalã a Cuprului,
Aurului
si Fierului "minvest" - S.A. Deva |
tonã | 8.663.333 | 8.663.333 | |
- Compania Nationalã de Metale
Pretioase
si Neferoase "remin" - S.A. Baia Mare |
tonã | 4.192.989 | 4.108.075 | |
|
Plumb în rest concentrate | |||
- Compania Nationalã a Cuprului,
Aurului
si Fierului "minvest" - S.A. Deva |
tonã | 7.749.325 | 4.944.948 | |
- Compania Nationalã de Metale
Pretioase
si Neferoase "remin" - S.A. Baia Mare |
tonã | 3.569.111 | 3.330.202 | |
|
Zinc în concentrat zincos | |||
- Compania Nationalã a Cuprului,
Aurului
si Fierului "minvest" - S.A. Deva |
tonã | 16.754.545 | 16.147.100 | |
- Compania Nationalã de Metale
Pretioase
si Neferoase "remin" - S.A. Baia Mare |
tonã | 8.365.768 | 5.799.538 | |
|
Zinc în rest concentrate | |||
- Compania Nationalã a Cuprului,
Aurului
si Fierului "minvest" - S.A. Deva |
tonã | 16.144.950 | 11.337.989 | |
- Compania Nationalã de Metale
Pretioase
si Neferoase "remin" - S.A. Baia Mare |
tonã | 7.813.422 | 5.195.844 | |
|
Aur în concentrat aurifer | |||
- Compania Nationalã a Cuprului,
Aurului
si Fierului "minvest" - S.A. Deva |
kg | 113.284.800 | 86.831.280 | |
- Compania Nationalã de Metale
Pretioase
si Neferoase "remin" - S.A. Baia Mare |
kg | 126.937.000 | 103.844.651 | |
|
Aur în nãmol | |||
- Compania Nationalã a Cuprului,
Aurului
si Fierului "minvest" - S.A. Deva |
kg | 214.149.333 | 156.354.191 | |
- Compania Nationalã de Metale
Pretioase
si Neferoase "remin" - S.A. Baia Mare |
kg | 186.481.840 | 116.847.785 | |
|
Aur în amalgam | |||
- Compania Nationalã a Cuprului,
Aurului
si Fierului "minvest" - S.A. Deva |
kg | 222.962.420 | 138.329.976 | |
|
Minereu de fier marfã | |||
- Compania, Nationalã a Cuprului,
Aurului
si Fierului "minvest" - S.A. Deva |
tonã | 305.757 | 187.417 | |
- Compania Nationalã de Metale
Pretioase
si Neferoase "remin" - S.A. Baia Mare |
tonã | 97.890 | 92.071 | |
|
Produse de molibden | |||
- Compania Nationalã a Cuprului,
Aurului
si Fierului "minvest" - S.A. Deva |
kg | 113.443 | 82.888 | |
|
Uraniu în concentrat | |||
- Compania Nationalã a Uraniului - S.A. |
|
596.996
|
596.996
|
|
||||
crt. |
|
|
(lei/U.M.): |
|
|
|
|||
|
||||
|
Plumb în plumb decuprat | |||
- Societatea Comercialã "romplumb"
- S.A.
Baia Mare |
tonã | 2.405.998 | 2.405.998 | |
|
Subventia unitarã diferã de la o companie la alta, iar în cadrul acestora, de la o exploatare la alta, în functie de conditiile de zãcãmânt.
NORME METODOLOGICE
privind acordarea, utilizarea si
controlul subventiilor pentru produsele din industria cãrbunelui,
minereurilor feroase, neferoase, radioactive, rare si nemetalifere, precum
si ale transferurilor destinate actiunilor de protectie socialã
a personalului din acest domeniu
CAPITOLUL I
Acordarea, utilizarea si controlul
subventiilor de la bugetul de stat
Art. 1. - Subventiile de la bugetul de stat se acordã numai pentru
produsele aprobate prin hotãrâri ale Guvernului.
Art. 2. - Pentru acordarea subventiilor de la bugetul de stat agentii economici
beneficiari vor întocmi deconturile justificative potrivit modelului
prevãzut în anexa nr. 1, care vor fi verificate si avizate
de directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar
de stat judetene si a municipiului Bucuresti, dupã caz, care rãspund
de exactitatea si realitatea datelor înscrise în deconturi.
În coloana "specificatie" a decontului justificativ datele solicitate
vor fi prezentate separat pentru livrãrile din stocul de la începutul
anului si separat pentru livrãrile din productia anului curent (tinându-se
seama cã subventiile unitare diferã de la un an la altul).
În coloana nr. 4 se vor înscrie subventiile unitare aprobate
prin hotãrâre a Guvernului, dupã cum urmeazã:
- pentru livrãrile din stocul de la începutul anului se vor
înscrie subventiile unitare utilizate la acordarea subventiilor pentru
anul precedent;
- pentru livrãrile din productia anului curent se vor înscrie
subventiile unitare pe produse, aprobate, care sã se încadreze
în prevederile bugetare anuale.
Art. 3. - Directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar
de stat judetene si a municipiului Bucuresti verificã si avizeazã
realitatea cantitãtilor livrate pe perioada expiratã de la
începutul anului si programate pe luna curentã, potrivit contractelor
ferme încheiate pentru livrarea produselor si graficelor de livrare
aprobate pe baza acestora.
Totodatã directiile generale vor verifica dacã nominalizarea
produselor înscrise în deconturi si subventia unitarã
pe fiecare produs corespund cu cele aprobate.
Datele privind subventiile unitare pentru produsele livrate din stocul
existent la începutul anului vor fi verificate prin confruntarea
acestora cu cele prevãzute în ultimul decont prezentat în
anul precedent de cãtre agentul economic în cauzã.
Art. 4. - Dupã primirea avizului de la directiile generale ale finantelor
publice si controlului financiar de stat judetene si a municipiului Bucuresti
deconturile justificative vor fi trimise pânã la data de 18
a fiecãrei luni de cãtre agentii economici la Ministerul
Industriei si Comertului care, dupã analizare si verificare, va
solicita Ministerului Finantelor deschiderea creditelor bugetare.
Art. 5. - Cererea de deschidere a creditelor bugetare va fi însotitã
de situatia centralizatoare privind deconturile justificative, potrivit
modelului prevãzut în anexa nr. 2, aprobatã de ordonatorul
principal de credite, si de un exemplar al deconturilor justificative prezentate
de agentii economici.
Art. 6. - Dupã aprobarea deschiderii de credite bugetare Ministerul
Industriei si Comertului va vira sumele respective în contul agentilor
economici beneficiari.
CAPITOLUL II
Recalcularea si regularizarea subventiilor
Art. 7. - Recalcularea si regularizarea cu bugetul de stat a subventiilor
se fac pe baza deconturilor lunare, potrivit prezentelor norme metodologice,
si pe baza deconturilor anuale definitive, verificate de cãtre directiile
generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene
si a municipiului Bucuresti, potrivit Normelor metodologice privind încheierea
exercitiului bugetar anual.
Sumele încasate în plus în luna anterioarã, cumulate
de la începutul anului, se vor deduce din subventia aferentã
lunii pentru care se prezintã cererea de deschidere de credite.
În cazul în care din verificarea deconturilor anuale definitive,
prezentate de societãtile comerciale sau, dupã caz, de companiile
nationale, rezultã cã s-au primit de la bugetul de stat sume
mai mari decât cele cuvenite, sumele respective vor fi virate de
beneficiarii în cauzã în termen de douã zile
de la data încheierii verificãrii, în contul bugetului
de stat pe anul urmãtor la subcapitolul 22.01.05 "Restituiri de
fonduri din finantarea bugetarã a anilor precedenti".
Art. 8. - Pentru nevãrsarea la termen a sumelor se aplicã
prevederile actelor în vigoare, aferente obligatiilor cãtre
bugetul de stat.
Diferentele de încasat de la bugetul de stat în cursul anului
se acordã lunar cu ocazia deschiderii creditelor bugetare, pe baza
verificãrii deconturilor pe agenti economici si a cererii de deschidere
a creditelor bugetare prezentate de cãtre ordonatorul principal
de credite Ministerului Finantelor.
Diferentele de încasat rezultate din deconturile anuale definitive
se vor acorda din subventiile înscrise în bugetul de stat pe
anul urmãtor, pe baza deconturilor definitive.
CAPITOLUL III
Transferuri destinate actiunilor
de protectie socialã a personalului din industria cãrbunelui,
minereurilor feroase, neferoase, radioactive, rare si nemetalifere
Art. 9. - Prezentele norme metodologice se aplicã si pentru transferurile
reprezentând protectia socialã, potrivit decontului al cãrui
model este prezentat în anexele nr. 3 si 4.
Art. 10. - Transferuri de la bugetul de stat, reglementate de actele normative
în vigoare, se alocã pentru finantarea urmãtoarelor
cheltuieli privind actiunile de protectie socialã acordatã
personalului din industria cãrbunelui, minereurilor feroase, neferoase,
radioactive, rare si nemetalifere:
- costul alimentelor pentru pregãtirea mesei calde acordate minerilor
la intrarea în schimb;
- costul transportului personalului la si de la locul de muncã;
- costul echipamentului de protectie;
- contravaloarea locatiei de cãrbune;
- diferente de tarif la energia electricã;
- costul asistentei medicale si al medicamentelor în actiuni de prim
ajutor;
- cheltuieli cu lichide antidot.
Art. 11. - Preturile si tarifele la care vor fi decontate transferurile
sunt cele cuvenite la data executãrii prestatiei, în limita
sumelor aprobate prin bugetele de venituri si cheltuieli.
Art. 12. - Anexele nr. 1-4 fac parte integrantã din prezentele norme
metodologice.
ANEXA Nr. 1
la normele metodologice
MINISTERUL INDUSTRIEI SI COMERTULUI
Agentul economic ....................................................
DECONT JUSTIFICATIV
privind subventiile care urmeazã
sã fie acordate de la bugetul de stat
pe luna .................................,
anul ..................
(cumulat de la începutul anului)
|
|||||||
crt. |
|
|
|
||||
|
pe lunile expirate |
pe luna curentã |
(col. 3 + col. 4) |
U.M.) |
(col. 5 x col. 6) |
||
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
I. Livrãri din stocul de
la
începutul anului |
|||||||
|
Produsul | ||||||
|
Produsul | ||||||
|
............... | ||||||
|
............... | ||||||
Subtotal I: |
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
II. Livrãri din productia
anului curent |
|||||||
|
Produsul | ||||||
|
Produsul | ||||||
|
............... | ||||||
|
............... | ||||||
Subtotal II: |
|
|
|
|
|||
A. TOTAL I+II: |
|
|
|
|
|||
B. Subventii acordate pe
lunile expirate |
x | x | x | x | |||
Diferente de acordat
(rândul A - rândul B) |
x | x | x | x | |||
|
Director general,
Director economic,
...........................
...............................
Verificat si avizat
DIRECTIA GENERALÃ A FINANTELOR
PUBLICE
SI CONTROLULUI FINANCIAR DE STAT
Director general,
...........................
ANEXA Nr. 2
la normele metodologice
MINISTERUL INDUSTRIEI SI COMERTULUI
CENTRALIZATOR
privind subventiile care urmeazã
sã fie acordate de la bugetul de stat
pe luna ......................................,
anul ..........
(cumulat de la începutul anului)
|
|||||||
crt. |
|
|
|
||||
|
pe lunile expirate |
pe luna curentã |
(col. 3 + col. 4) |
U.M.) |
(col. 5 x col. 6) |
||
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
I. Livrãri din stocul de
la
începutul anului |
|||||||
|
Produsul | ||||||
|
Produsul | ||||||
|
............... | ||||||
|
............... | ||||||
Subtotal I: |
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
II. Livrãri din productia
anului curent |
|||||||
|
Produsul | ||||||
|
Produsul | ||||||
|
............... | ||||||
|
............... | ||||||
Subtotal II: |
|
|
|
|
|||
A. TOTAL I+II: |
|
|
|
|
|||
B. Subventii acordate pe
lunile expirate |
x | x | x | x | |||
Diferente de acordat
(rândul A - rândul B) |
x | x | x | x | |||
|
Director general,
.............................
ANEXA Nr. 3
la normele metodologice
MINISTERUL INDUSTRIEI SI COMERTULUI
Agentul economic ....................................................
DECONT
privind cheltuielile de protectie
socialã care urmeazã sã fie acordate de la bugetul
de stat
pe luna ..........................................
anul ..........
(cumulate de la începutul
anului)
|
|||
crt. |
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|||
|
Cheltuieli cu masa caldã | ||
Numãrul de persoane care au
dreptul la o masã
caldã pe zi în mod gratuit |
persoanã | ||
Numãrul de zile lucrãtoare, cumulat la perioadã |
|
||
Costul unei mese calde |
|
||
TOTAL CHELTUIELI CU MASA CALDÃ: |
|
||
|
Cheltuieli cu transportul gratuit
al personalului la si de la
locul de muncã |
||
Numãrul de persoane care beneficiazã de transport gratuit |
|
||
Numãrul de zile lucrãtoare, cumulat la perioadã |
|
||
Distanta medie de transport (dus-întors) |
|
||
Tariful de transport (persoanã/km) |
|
||
TOTAL CHELTUIELI CU TRANSPORTUL: |
|
||
|
Cheltuieli cu echipamentul de protectie pentru o persoanã |
|
|
Numãrul celor care beneficiazã de echipament de protectie |
|
||
TOTAL CHELTUIELI CU ECHIPAMENTUL DE PROTECTIE: |
|
|
|||
|
|
|
|
|
|||
|
Alocatia de cãrbune | ||
Cantitatea de cãrbune la care are dreptul un salariat |
|
||
Calitatea cãrbunelui |
|
||
Pretul |
|
||
Total cost cãrbune/persoanã |
|
||
Numãrul de persoane care beneficiazã de alocatie de cãrbune |
|
||
TOTAL ALOCATIE: |
|
||
|
Diferente de tarif la energia electricã | ||
Numãrul de persoane care beneficiazã |
|
||
Consumul de energie la perioadã |
|
||
Diferenta de tarif |
|
||
TOTAL ENERGIE: |
|
||
Asistentã medicalã si medicamente gratuite | |||
Numãrul de persoane |
|
||
Cheltuieli/persoanã |
|
||
TOTAL CHELTUIELI CU ASISTENTA MEDICALÃ: |
|
||
|
Cheltuieli cu lichide antidot acordate gratuit | ||
Numãrul de persoane beneficiare |
|
||
Cheltuieli/persoanã |
|
||
TOTAL CHELTUIELI CU ANTIDOTUL: |
|
||
|
TOTAL: |
|
|
|
Transferuri acordate pe lunile expirate |
|
|
Diferenta de acordat (rândul A - rândul B) |
|
||
|
Director general,
Director economic,
...........................
................................
Verificat si avizat
DIRECTIA GENERALÃ A FINANTELOR
PUBLICE
SI CONTROLULUI FINANCIAR DE STAT
Director general,
...........................
ANEXA Nr. 4
la normele metodologice
MINISTERUL INDUSTRIEI SI COMERTULUI
DECONT
privind transferurile care urmeazã
sã fie acordate de la bugetul de stat
pe luna ........................................,
anul ..................
(cumulat de la începutul anului)
|
|||||
crt. |
|
|
lunile expirate |
pentru luna curentã |
(col. 3 + col. 4) |
|
|||||
TOTAL M.I.C.: | |||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
|
Director general,
............................
ACTE ALE COMISIEI NATIONALE A VALORILOR MOBILIARE
ORDIN
pentru aprobarea Instructiunilor
nr. 2/1999 privind regulile de acceptare spre executare a unui ordin de
vânzare de valori mobiliare
În temeiul art. 13 din Legea nr. 52/1994 privind valorile mobiliare
si bursele de valori,
în conformitate cu art. 14 alin. 2 lit. g) si alin. 3 din aceeasi
lege si având în vedere aprobarea instructiunilor de cãtre
Comisia Nationalã a Valorilor Mobiliare,
Presedintele Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare emite urmãtorul ordin:
Art. 1. - Se aprobã Instructiunile nr. 2/1999 privind regulile de
acceptare spre executare a unui ordin de vânzare de valori mobiliare
si se dispune publicarea lor în Monitorul Oficial al României,
Partea I.
Art. 2. - Secretariatul general va asigura aducerea la îndeplinire
a prevederilor prezentului ordin.
PRESEDINTELE COMISIEI NATIONALE A VALORILOR
MOBILIARE,
prof. univ. dr. STEFAN BOBOC
Bucuresti, 19 februarie 1999.
Nr. 2.
INSTRUCTIUNILE Nr.
2/1999
privind regulile de acceptare spre
executare a unui ordin de vânzare de valori mobiliare
În întelesul prezentelor instructiuni, termenii de mai jos
au urmãtoarele semnificatii:
- tranzactiile cu valori mobiliare reprezintã executarea
de cãtre S.V.M., în numele si pe contul sãu sau în
numele si pe contul clientului, a ordinelor de vânzare-cumpãrare
transmise de acesta, urmatã de efectuarea transferului de proprietate,
respectiv a înregistrãrii acestuia;
- ordinul de vânzare este oferta de a vinde o anumitã
valoare mobiliarã, redactatã în formã scrisã;
- publicitatea reprezintã difuzarea oricãrei informatii
sau propuneri privind vânzarea-cumpãrarea de valori mobiliare
prin mijloace de comunicare în masã, cum ar fi: ziarele, revistele,
radioul, televiziunea, telacomunicatiile sau alte mijloace de promovare
destinate clientilor sau publicului;
- S.V.M. - societate de valori mobiliare.
Art. 1. - I se interzice agentului de valori mobiliare autorizat sã
preia spre executare un ordin de vânzare altfel decât direct
si personal de la proprietarul de valori mobiliare.
Art. 2. - Agentul de valori mobiliare este obligat sã preia numai
ordine de vânzare la care proprietarul de valori mobiliare anexeazã
certificatul de actionar sau extrasul de cont ca dovadã a detinerii
în proprietate a respectivelor valori mobiliare, precum si o copie
de pe buletinul/cartea de identitate care atestã propria semnãturã.
S.V.M., prin agentii sãi autorizati, nu va primi ordine de vânzare
decât dupã verificarea dovezilor privind detinerea în
proprietate a valorilor mobiliare.
Art. 3. - Înainte de a prelua spre executare un ordin de vânzare
agentul de valori mobiliare este obligat sã verifice si sã
înscrie în ordin datele de identitate ale proprietarului: numele/denumirea,
domiciliul/sediul social, codul numeric personal, buletinul/cartea de identitate,
numãrul de înmatriculare la oficiul registrului comertului
etc.
Art. 4. - Ordinele de vânzare prin procurã autenticã
nu vor fi acceptate spre executare decât în cazuri exceptionale
de cãtre societãtile înregistrate ca formatori de piatã
si numai cu acordul expres al presedintelui sau, dupã caz, al directorului
general al societãtii.
Cazurile exceptionale se referã la imposibilitatea doveditã
a proprietarului de valori mobiliare de a se prezenta personal pentru depunerea
ordinului de vânzare (de exemplu: în caz de boalã, absentã
din tarã etc.).
Art. 5. - Sunt interzise activitãtile de promovare a vânzãrii-cumpãrãrii
de valori mobiliare prin alte mijloace decât cele prevãzute
de reglementãrile specifice.
Persoana neautorizatã care desfãsoarã activitãti
de promovare a vânzãrii-cumpãrãrii de valori
mobiliare prin publicitate sãvârseste infractiunea prevãzutã
la art. 114 din Legea nr. 52/1994 privind valorile mobiliare si bursele
de valori.
Art. 6. - Ordinele de vânzare acceptate spre executare în orice
alte conditii decât cele prevãzute în prezentele instructiuni
sunt nule de drept, atrãgând sanctiunile prevãzute
de lege.
Art. 7. - Nerespectarea prevederilor prezentelor instructiuni de cãtre
S.V.M. si/sau de agentii de valori mobiliare se sanctioneazã, potrivit
legii, cu amendã cuprinsã între 20 milioane lei - 30
milioane lei, cu suspendarea, retragerea autorizatiei si/sau interzicerea
de a exercita activitãti care intrã sub incidenta Legii nr.
52/1994.
Art. 8. - Prezentele reguli de acceptare spre executare se aplicã
ordinelor pentru vânzarea actiunilor dobândite ca urmare a
Programului de privatizare în masã si pentru care vânzãtorul
nu a deschis un cont la S.V.M.
COMISIA NATIONALÃ A VALORILOR MOBILIARE
ORDIN
privind aprobarea Instructiunilor
nr. 3/1999 pentru aplicarea prevederilor Ordonantei de urgentã a
Guvernului nr. 52/1998, privind unele mãsuri de protectie pentru
persoanele disponibilizate, si ale Hotãrârii Guvernului nr.
58/1999 privind aprobarea Normelor pentru aplicarea prevederilor Ordonantei
de urgentã a Guvernului nr. 9/1997
În temeiul art. 13 si 14 din Legea nr. 52/1994 privind valorile mobiliare
si bursele de valori,
având în vedere prevederile art. 79 din aceeasi lege,
Presedintele Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare emite urmãtorul ordin:
Art. 1. - Pe data prezentului ordin se aprobã Instructiunile nr.
3/1999 pentru aplicarea prevederilor Ordonantei de urgentã a Guvernului
nr. 52/1998, privind unele mãsuri de protectie pentru persoanele
disponibilizate, si ale Hotãrârii Guvernului nr. 58/1999 privind
aprobarea Normelor pentru aplicarea prevederilor Ordonantei de urgentã
a Guvernului nr. 9/1997 si se dispune publicarea acestora în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Art. 2. - Secretariatul general va asigura aducerea la îndeplinire
a prevederilor prezentului ordin.
p. PRESEDINTELE COMISIEI NATIONALE A
VALORILOR MOBILIARE,
Mihai Radu,
vicepresedinte
Bucuresti, 5 martie 1999.
Nr. 5.
INSTRUCTIUNILE Nr.
3/1999
pentru aplicarea prevederilor Ordonantei
de urgentã a Guvernului nr. 52/1998, privind unele mãsuri
de protectie pentru persoanele disponibilizate, si ale Hotãrârii
Guvernului nr. 58/1999 privind aprobarea Normelor pentru aplicarea prevederilor
Ordonantei de urgentã a Guvernului nr. 9/1997
Art. 1. - Prezentele instructiuni stabilesc obligatiile ce revin societãtilor
de valori mobiliare în legãturã cu asigurarea respectãrii
prevederilor art. I pct. 14 din Ordonanta de urgentã a Guvernului
nr. 52/1998, care completeazã art. 21 din Ordonanta de urgentã
a Guvernului nr. 9/1997 cu privire la unele mãsuri de protectie
pentru persoanele ale cãror contracte individuale de muncã
vor fi desfãcute ca urmare a concedierilor colective efectuate în
procesul de restructurare, închidere operationalã a activitãtii,
privatizare sau lichidare, aprobatã si modificatã prin Legea
nr. 108/1997, si ale art. 25 din Normele pentru aplicarea prevederilor
Ordonantei de urgentã a Guvernului nr. 9/1997, cu modificãrile
ulterioare.
Art. 2. - Societãtile de valori mobiliare autorizate sã desfãsoare
activitãtile de intermediere prevãzute la art. 34 lit. f)
si g) din Legea nr. 52/1994 vor încheia cu persoanele disponibilizate
un contract pentru administrarea discretionarã a portofoliului de
valori mobiliare, conform prevederilor art. 25 din Normele pentru aplicarea
prevederilor Ordonantei de urgentã a Guvernului nr. 9/1997, cu modificãrile
ulterioare. Contractul va cuprinde în mod obligatoriu clauzele contractului-cadru
prezentat în anexa nr. 1 la prezentele instructiuni.
Art. 3. - În cursul administrãrii discretionare a portofoliului
persoanelor disponibilizate societãtile de valori mobiliare vor
respecta prevederile Legii nr. 52/1994 privind valorile mobiliare si bursele
de valori, reglementãrile Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare
si ale pietelor.
Art. 4. - Prezentele instructiuni intrã în vigoare la data
publicãrii lor în Monitorul Oficial al României, Partea
I.
CONTRACT-CADRU
Prezentul contract se încheie între:
Societatea de Valori Mobiliare .............................................,cu
sediul în ..........................., înmatriculatã
la Oficiul registrului comertului al municipiului/judetului.......................
cu nr. ................, codul fiscal ...................., contul bancar....................
, deschis la ......................, fax ...................., reprezentatã
legal prin domnul/doamna .................................., în calitate
de .......................... ,
si ............................................................................................,
(numele si prenumele)
adresa (domiciliul) ................................,
telefon .............................., având buletinul/cartea de
identitate seria .............. nr. ..................., eliberat/ã
de ..................... la data de ..........................., cu ultimul
loc de muncã la ........................, cu sediul în .......................,
telefon ............................, fax ....................................,
beneficiar al plãtilor compensatorii reprezentând suma de...............
lei, în conformitate cu prevederile Ordonantei de urgentã
a Guvernului nr. 9/1997, aprobatã si modificatã prin Legea
nr. 108/1997, si ulterior modificatã si completatã prin Ordonanta
de urgentã a Guvernului nr. 52/1998.
I. Definitii
Art. 1. - În sensul prezentului contract, termenii de mai jos au
urmãtoarele întelesuri:
- beneficiarul plãtilor compensatorii este persoana fizicã
al cãrei contract individual de muncã a fost desfãcut
ca urmare a concedierilor colective, în conditiile Ordonantei de
urgentã a Guvernului nr. 9/1997, cu modificãrile ulterioare;
- portofoliu reprezintã totalitatea actiunilor aflate în
contul de valori mobiliare al beneficiarului de plãti compensatorii;
- autorizare acordatã pentru administrarea discretionarã
a portofoliului este împuternicirea acordatã de cãtre
beneficiarul plãtilor compensatorii societãtii de valori
mobiliare pentru îndeplinirea tuturor actelor pe care le reclamã
administrarea portofoliului sãu, în numele si pe seama beneficiarului
plãtilor compensatorii;
- obiectivul administrãrii discretionare a portofoliului
constã în sporirea valorii globale de piatã a portofoliului
si a drepturilor cuvenite ca urmare a detinerii acestuia, în scopul
transformãrii portofoliului în sume de bani care vor putea
fi ridicate de cãtre beneficiarul plãtilor compensatorii
numai dupã încetarea prezentului contract;
- lege este orice act normativ, indiferent de forta sa juridicã,
emis de autoritãtile române competente.
II. Obiectul contractului
Art. 2. - Prezentul contract are ca obiect administrarea discretionarã a portofoliului beneficiarului plãtilor compensatorii, în numele si pe seama acestuia.
III. Durata contractului
Art. 3. - Prezentul contract se încheie pe termen de un an. Acest termen începe sã curgã de la data la care beneficiarul plãtilor compensatorii devine, initial, proprietar de actiuni ale societãtilor comerciale, corespunzãtor întregii valori a plãtilor compensatorii, ca urmare a executãrii prezentului contract.
IV. Efectele contractului
Art. 4. - Societatea de valori mobiliare va îndeplini, cu bunã-credintã
si cu diligenta unui profesionist, în numele beneficiarului plãtilor
compensatorii, toate actele pe care le reclamã administrarea eficientã
a portofoliului beneficiarului plãtilor compensatorii.
Art. 5. - Societatea de valori mobiliare va realiza actele de administrare
a portofoliului, urmãrind protejarea intereselor beneficiarului
plãtilor compensatorii, si va lua toate mãsurile necesare
atât pentru sporirea valorii portofoliului administrat, cât
si pentru limitarea si înlãturarea pierderilor.
Art. 6. - Societatea de valori mobiliare va informa beneficiarul plãtilor
compensatorii cu privire la riscul investitiei de portofoliu si va preciza
cã performantele trecute nu reprezintã garantii ale performantelor
viitoare.
Art. 7. - În prima sãptãmânã a fiecãrei
luni calendaristice societatea de valori mobiliare va elibera beneficiarului
plãtilor compensatorii un extras de cont care sã facã
dovada calitãtii sale de actionar, precum si situatia detaliatã
a contului de numerar, respectiv a contului de actiuni, ca urmare a tranzactiilor
efectuate în luna precedentã.
Art. 8. - Societatea de valori mobiliare pãstreazã confidentialitatea
informatiilor privind portofoliul beneficiarului plãtilor compensatorii.
În cazul în care o autoritate cu drept de control solicitã,
oficial, societãtii de valori mobiliare informatii despre situatia
detaliatã a contului de numerar si/sau despre situatia contului
de actiuni, respectiva societate de valori mobiliare va furniza imediat
aceste informatii.
Art. 9. - Beneficiarul plãtilor compensatorii se obligã ca,
pe o perioadã de un an de la data la care acesta devine, initial,
proprietar de actiuni ale societãtilor comerciale, corespunzãtor
întregii valori a plãtilor compensatorii, ca urmare a executãrii
prezentului contract, sã nu solicite societãtii de valori
mobiliare eliberarea unor sume de bani aflate în contul sãu
de numerar si/sau lichidarea contului de actiuni.
Art. 10. - Societatea de valori mobiliare se obligã ca, pe o perioadã
de un an de la data la care beneficiarul plãtilor compensatorii
devine, initial, proprietar de actiuni ale societãtilor comerciale,
corespunzãtor întregii valori a plãtilor compensatorii,
ca urmare a executãrii prezentului contract, sã nu efectueze
plãti si sã nu lichideze contul de actiuni la solicitarea
beneficiarului plãtilor compensatorii.
Art. 11. - Beneficiarul plãtilor compensatorii va plãti societãtii
de valori mobiliare o remuneratie (comision, în sensul Legii nr.
52/1994 privind valorile mobiliare si bursele de valori) pentru actele
pe care aceasta le îndeplineste în administrarea portofoliului.
V. Încetarea contractului
Art. 12. - Prezentul contract nu poate fi denuntat de cãtre nici una dintre pãrti mai devreme de un an de la data la care beneficiarul plãtilor compensatorii devine, initial, proprietar de actiuni ale societãtilor comerciale, corespunzãtor întregii valori a plãtilor compensatorii, ca urmare a executãrii prezentului contract.
VI. Dispozitii finale
Art. 13. - Prevederile prezentului contract se completeazã, dupã
caz, cu reglementãriie specifice pietei de capital, în mãsura
în care nu sunt contradictorii.
Art. 14. - Pãrtile contractante nu pot modifica clauzele din prezentul
contract mai devreme de un an de la data la care beneficiarul plãtilor
compensatorii devine, initial, proprietar de actiuni ale societãtilor
comerciale, corespunzãtor întregii valori a plãtilor
compensatorii, ca urmare a executãrii prezentului contract.
Încheiat astãzi .......................... , în trei exemplare originale, câte unul pentru fiecare parte, iar al treilea pentru Casa de Economii si Consemnatiuni.
AUTORIZATIE
pentru administrarea discretionarã
a portofoliului
Subsemnatul ........................................ împuternicesc
prin prezenta Societatea de Valori Mobiliare ...........................................................
sã cumpere si sã vândã actiuni, în contul
si pe seama mea, fãrã ordinul meu expres prealabil pentru
efectuarea respectivelor tranzactii.
Sunt de acord sã îmi asum riscurile care decurg din împuternicirea
datã societãtii de valori mobiliare sus-mentionate pentru
administrarea discretionarã a portofoliului de actiuni.
Am luat cunostintã de faptul cã timp de un an nu voi putea
solicita societãtii de valori mobiliare sume de bani din contul
de numerar sau lichidarea contului meu de actiuni.
Data ...........................
Semnãtura ............................
Aceastã autorizatie a fost acceptatã de cãtre societatea
de valori mobiliare.
Data ....................... Semnãtura autorizatã din partea
Stampila societãtii de valori mobiliare
ORDIN
pentru aprobarea Regulamentului
nr. 6/1999 privind calificarea unor titluri de credit ca valori mobiliare
În temeiul art. 13 si 14 din Legea nr. 52/1994 privind valorile mobiliare si bursele de valori,
Presedintele Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare emite urmãtorul ordin:
Art. 1. - Se aprobã aplicarea Regulamentului nr. 6/1999 privind
calificarea unor titluri de credit ca valori mobiliare.
Art. 2. - Departamentul de operatiuni financiare ale societãtilor
comerciale si secretariatul general vor aduce la îndeplinire prevederile
prezentului ordin.
Art. 3. - Regulamentul intrã în vigoare la data semnãrii
prezentutui ordin.
PRESEDINTELE COMISIEI NATIONALE A VALORILOR
MOBILIARE,
prof. univ. dr. STEFAN BOBOC
Bucuresti, 15 aprilie 1999.
Nr. 10.
REGULAMENTUL Nr.
6/1999
privind calificarea unor titluri
de credit ca valori mobiliare
Articol unic. - Comisia Nationalã a Valorilor Mobiliare (C.N.V.M.) calificã titlurile de credit emise de cãtre stat, judet, oras, comunã si de cãtre autoritãti ale administratiei publice centrale si locale ca valori mobiliare. Intermedierea acestora cade sub incidenta Legii nr. 52/1994 si este efectuatã de cãtre societãtile de valori mobiliare autorizate de C.N.V.M.
Bucuresti, 15 aprilie 1999.
Nr. 6.
ACTE ALE BÃNCII NATIONALE
CIRCULARÃ
privind constituirea de cãtre
bãnci, persoane juridice române, de provizioane specifice
de risc pentru dobânzile neîncasate la scadentã, precum
si pentru unele categorii de credite acordate si plasamente constituite
la alte bãnci
În temeiul art. 26 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 101/1998 privind
statutul Bãncii Nationale a României, al art. 45 lit. e) din
Legea bancarã nr. 58/1998 si având în vedere prevederile
Planului de conturi pentru societãtile bancare si normele metodologice
de utilizare a acestuia, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor si
al guvernatorului Bãncii Nationale a României nr. 1.418/344/1997,
denumite în continuare Planul de conturi bancar, se dau urmãtoarele
reglementãri:
1. În scopul determinãrii si limitãrii riscului de
credit, precum si în vederea constituirii provizioanelor specifice
de risc, termenii de mai jos au urmãtoarele semnificatii:
a) credite acordate - sumele evidentiate, potrivit Planului de conturi
bancar, în soldurile urmãtoarelor conturi:
1411 "credite de pe o zi pe alta acordate bãncilor"; 1412 "Credite
la termen acordate bãncilor"; 1413 "Credite financiare acordate
bãncilor"; 1511 "Valori primite în pensiune de pe o zi pe
alta"; 1512 "Valori primite în pensiune la termen"; extras 1811 "Creante
restante"; extras 1821 "Creante îndoielnice"; 2011 "Creante comerciale";
2021 "credite de trezorerie"; 2031 "credite pentru export"; 2041 "Credite
pentru echipament"; 2051 "Credite investitori"; 2052 "Credite promotori";
2061 "alte credite acordate clientelei"; 2311 "Credite de pe o zi pe alta
acordate clientelei financiare"; 2312 "Credite la termen acordate clientelei
financiare"; 2411 "Valori primite în pensiune de pe o zi pe alta";
2412 "valori primite în pensiune la termen"; sold debitor 2511 "Conturi
curente"; extras 2811 "Creante restante"; extras 2821 "Creante îndoielnice";
30111 "titluri primite în pensiune livratã"; extras 3811 "Creante
restante"; extras 3821 "Creante îndoielnice"; 401 "Credite subordonate
la termen"; 402 "Credite subordonate pe duratã nedeterminatã";
extras 4811 "creante restante"; extras 4821 "creante îndoielnice";
b) plasamente la bãnci - sumele evidentiate, potrivit Planului
de conturi bancar, în soldurile urmãtoarelor conturi:
1111 "cont curent la bãnci centrale"; 1112 "Depozite la vedere la
bãnci centrale"; 1113 "Depozite la termen la bãnci centrale";
1114 "depozite colaterale la bãnci centrale"; 121 "Conturi de corespondent
la bãnci (nostro)"; 1311 "Depozite la vedere la bãnci"; 1312
"depozite la termen la bãnci"; 1313 "depozite colaterale la bãnci";
extras 1811 "creante restante"; extras 1821 "creante îndoielnice";
extras 30212 "obligatiuni si alte titluri cu venit fix"; extras 30213 "Actiuni
si alte titiuri cu venit variabil"; extras 30252 "Obligatiuni si alte titluri
cu venit fix"; extras 30253 "Actiuni si alte titluri cu venit variabil";
extras 30262 "obligatiuni si alte titluri cu venit fix"; extras 30263 "Actiuni
si alte titluri cu venit variabil"; extras 30312 "Obligatiuni si alte titluri
cu venit fix"; extras 30313 "Actiuni si alte titluri cu venit variabil";
extras 30352 "obligatiuni si alte titluri cu venit fix"; extras 30353 "Actiuni
si alte titluri cu venit variabil"; extras 30412 "Obligatiuni si alte titluri
cu venit fix"; extras 30452 "Obligatiuni si alte titluri cu venit fix";
4111 "pãrti în societãti bancare"; 4121 "Titluri de
participare la societãti bancare"; extras 413 "Titluri ale activitãtii
de portofoliu"; extras 415 "Titluri date cu împrumut".
2. Dobânzile aferente creditelor acordate clientelei, alta decât
cea bancarã, neîncasate la scadentã de cel putin 90
de zile, se considerã în categoria "pierdere", iar bãncile
vor calcula si vor constitui, lunar, provizioane specifice de risc la nivelul
de 100% din valoarea acestora, existentã în sold la finele
fiecãrei luni, indiferent de nivelul garantiilor si de situatia
în care se aflã creditele acordate la care se referã
dobânzile, respectiv dacã sunt curente, restante sau în
litigiu.
3. În vederea aplicãrii prezentei circulare, bãncile
vor evidentia în contabilitate dobânzile prevãzute la
pct. 2, în analitice distincte ale conturilor de dobânzi restante
sau îndoielnice prevãzute în Planul de conturi bancar.
Sumele din aceste analitice vor fi evidentiate pentru fiecare debitor.
4. Creditele acordate si orice alte plasamente, certe si lichide, constituite
de cãtre bãnci la alte bãnci autorizate sã
functioneze în România si/sau în strãinãtate,
precum si dobânzile aferente, neîncâsate la scadentã
de cel putin 30 de zile, se considerã în categoria "pierdere",
iar bãncile vor calcula si vor constitui lunar provizioane specifice
de risc la nivelul de 100% din valoarea acestora, existentã în
sold la finele fiecãrei luni, indiferent de nivelul garantiilor.
5. Pentru portofoliul total de credite acordate, precum si pentru dobânzile
aferente calculate si neîncasate, altele decât cele prevãzute
la pct. 2 si 4, determinarea necesarului de provizioane specifice de risc
si includerea acestora în cheltuieli se efectueazã potrivit
Normelor Bãncii Nationale a României nr. 3/1994 privind clasificarea
creditelor si constituirea provizioanelor specifice de risc si Circularei
Bãncii Nationale a României nr. 35/1995 privind asigurarea
conditiilor corespunzãtoare pentru limitarea riscurilor de credit
si mentinerea în permanentã a nivelului minim de solvabilitate.
6. Provizioanele specifice de risc pentru creditele acordate în devize,
pentru plasamentele la bãnci în devize, precum si pentru dobânzile
aferente se constituie în devizele respective.
7. Prevederile circularei se aplicã si pentru categoriile de credite
acordate, plasamentele la bãnci si dobânzile prevãzute
la art. 2 si 4, existente în sold la data intrãrii ei în
vigoare.
8. Sumele reprezentând provizioanele specifice de risc mentionate
la pct. 2 si 4 din prezenta circularã se vor include în cheltuielile
lunii pentru care s-a efectuat calculul, indiferent de rezultatul financiar
al perioadei, înregistrat de bancã.
9. Bãncile vor raporta lunar Bãncii Nationale a României
- Directia generalã autorizare, reglementare si supraveghere prudentialã
a societãtilor bancare situatia provizioanelor specifice de risc,
constituite potrivit prevederilor prezentei circulare, în termen
de 15 zile de la sfârsitul lunii pentru care se întocmeste
raportarea.
Formularul de raportare este prezentat în anexa la prezenta circularã.
10. Nerespectarea prevederilor prezentei circulare atrage aplicarea sanctiunilor
si/sau a mãsurilor prevãzute la art. 69 si, respectiv, la
art. 70 din Legea nr. 58/1998.
11. Prevederile prezentei circulare completeazã si modificã
corespunzãtor prevederile Normelor Bãncii Nationale a României
nr. 3/1994 privind clasificarea creditelor si constituirea provizioanelor
specifice de risc.
12. Prezenta circularã intrã în vigoare la data publicãrii
ei în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRESEDINTELE CONSILIULUI DE ADMINISTRATIE
AL BÃNCII NATIONALE A ROMÂNIEI,
MUGUR ISÃRESCU,
GUVERNATOR
Bucuresti, 8 martie 1999.
Nr. 6.
ANEXÃ
Denumirea bãncii .........................
Data raportãrii: [ / / ]
FORMULAR
de raportare a provizioanelor specifice
de risc constituite de bãnci pentru dobânzile neîncasate
la scadentã, precum si pentru unele categorii de credite acordate
si plasamente constituite la bãnci
- milioane lei -
|
I. Total dobânzi neîncasate,
din care: |
- dobânzi aferente creditelor acordate clientelei, alta decat cea
bancarã,
neîncasate la scadentã de cel putin 90 de zile - dobânzi aferente creditelor acordate altor bãnci, neîncasate la scadentã de cel putin 30 de zile - dobânzi aferente plasamentelor constituite la alte bãnci, neîncasate la scadentã de cel putin 30 de zile |
II. Total credite acordate bãncilor,
din care: |
- credite acordate bãncilor, neîncasate la scadentã
de cel putin 30 de zile
|
III. Total plasamente constituite
la bãnci,
din care: |
- plasamente constituite la bãnci, neîncasate la scadentã
de cel putin
30 de zile |
IV. Total provizioane specifice
de risc existente în sold,
din care: |
- pentru dobânzi aferente creditelor acordate clientelei, alta decât
cea
bancarã, neîncasate la scadentã de cel putin 90 de zile - pentru credite acordate bãncilor si pentru dobânzi aferente, neîncasate la scadentã de cel putin 30 de zile, din care: · pentru credite · pentru dobânzi aferente - pentru plasamente constituite la bãnci si pentru dobânzi aferente, neîncasate la scadentã de cel putin 30 de zile, din care: · pentru plasamente · pentru dobânzi aferente |
Întocmit de:
Numele si prenumele ........................
Telefon/interior
.............................
...............................................
|
financiar-contabil, ...................................................... (numele, prenumele si semnãtura) |