P A R T E A I
Anul X - Nr. 395
LEGI, DECRETE, HOTÃRÂRI SI ALTE ACTE
Luni,
19 octombrie 1998
SUMAR
HOTÃRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
692. - Hotãrâre privind aprobarea Programului de conversie a unor capacitãti de productie militarã cãtre productia civilã
695. - Hotãrâre pentru aprobarea Regulamentului de vânzare de cãtre Regia Nationalã a Pãdurilor a masei lemnoase destinate agentilor economici
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
115. - Ordin al presedintelui Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale privind oferta publicã pentru concesionarea unor perimetre de exploatare
127. - Ordin al presedintelui Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale privind oferta publicã pentru concesionarea unor perimetre de exploatare
413. - Ordin al ministrului muncii si protectiei sociale privind aprobarea Normelor specifice de protectie a muncii pentru elaborarea si turnarea fontei
414. - Ordin al ministrului muncii si protectiei sociale privind aprobarea Normelor specifice de protectie a muncii pentru activitatea în turnãtorii
415. - Ordin al ministrului muncii si protectiei sociale privind aprobarea Normelor specifice de protectie a muncii pentru fabricarea componentelor si echipamentelor electrice, electrotehnice si a materialelor electroizolante
416. - Ordin al ministrului muncii si protectiei sociale privind aprobarea Normelor specifice de protectie a muncii pentru exploatarea în subteran a minereurilor feroase, neferoase, rare, radioactive si a nemetaliferelor
HOTÃRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
HOTÃRÂRE
privind aprobarea Programului de
conversie a unor capacitãti de productie militarã cãtre
productia civilã
În temeiul prevederilor art. 24 lit. d) din Legea bugetului de stat pe anul 1998 nr. 109/1998,
Guvernul României h o t ã r ã s t e :
Art. 1. - Se aprobã Programul de conversie a unor capacitãti
de productie militarã cãtre productia civilã, potrivit
anexei*) care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
Art. 2. - Se alocã Ministerului Industriei si Comertului suma de
32,5 miliarde lei, din Fondul la dispozitia Guvernului, constituit din
vãrsãminte din privatizare, pe anul 1998, pentru finantarea
Programului de conversie a unor capacitãti de productie militarã
cãtre productia civilã din sucursalele Regiei Autonome pentru
Productia de Tehnicã Militarã, care se desfãsoarã
pe perioada 1998-2002.
Art. 3. - Se autorizeazã Ministerul Finantelor sã introducã
modificãrile corespunzãtoare în bugetul Ministerului
Industriei si Comertului si, respectiv, în bugetul de stat pe anul
1998.
Art. 4. - Ministerul Industriei si Comertului si alte organe abilitate
de lege vor controla modul de utilizare a sumei alocate potrivit art. 2.
Art. 5. - Utilizarea în alte scopuri a sumelor alocate potrivit art.
2 este interzisã si se sanctioneazã conform prevederilor
legale.
Art. 6. - Prin actiunile de conversie cuprinse în Programul de conversie
a unor capacitãti de productie militarã cãtre productia
civilã nu va fi afectat inventarul patrimoniului sectorului productiei
de apãrare, întocmit conform prevederilor Legii nr. 78/1995.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneazã:
Ministrul industriei si comertului,
Radu Berceanu
p. Ministrul finantelor,
Dan Radu Rusanu,
secretar de stat
Bucuresti, 8 octombrie 1998.
Nr. 692.
HOTÃRÂRE
pentru aprobarea Regulamentului
de vânzare de cãtre Regia Nationalã a Pãdurilor
a masei lemnoase destinate agentilor economici
În temeiul prevederilor art. 41 din Legea nr. 26/1996 - Codul silvic,
Guvernul României h o t ã r ã s t e :
Art. 1. - Se aprobã Regulamentul de vânzare de cãtre
Regia Nationalã a Pãduritor a masei lemnoase destinate agentilor
economici, prevãzut în anexa care face parte integrantã
din prezenta hotãrâre.
Art. 2. - La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri
se abrogã Hotãrârea Guvernului nr. 342/1995, referitoare
la aprobarea Regulamentului privind organizarea si desfãsurarea
licitatiilor pentru vânzarea masei lemnoase destinate agentilor economici,
publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 113 din 5 iunie 1995.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneazã:
Ministrul apelor, pãdurilor
si protectiei mediului,
Romicã Tomescu
p. Ministrul finantelor,
Dan Radu Rusanu,
secretar de stat
Ministrul industriei si comertului,
Radu Berceanu
Bucuresti, 8 octombrie 1998.
Nr. 695.
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
Art. 1. - Masa lemnoasã pe picior, destinatã anual, potrivit
legii, agentilor economici, se vinde acestora, în conditii specifice
economiei de piatã, prin licitatie sau prin negociere directã,
care se organizeazã si se desfãsoarã potrivit prevederilor
prezentului regulament.
Art. 2. - Masa lemnoasã pe picior care face obiectul recoltãrii
anuale este pusã în valoare de cãtre unitãtile
silvice din structura Regiei Nationale a Pãdurilor, indiferent de
natura resursei sau a proprietãtii, si este constituitã din
produse principale, produse secundare - rãrituri, produse accidentale
si de igienã.
Art. 3. - (1) Au dreptul sã participe la licitatie sau la negociere
directã, în conditiile prezentului regulament, numai agentii
economici atestati, în al cãror statut de functionare este
prevãzutã activitatea de exploatare si transport tehnologic
al lemnului si care fac dovada cã dispun de mijloacele materiale,
de mijioacele financiare si de forta de muncã specializatã.
Atestarea agentilor economici se realizeazã de cãtre o comisie
formatã din 9 specialisti din: silviculturã - 4 membri, exploatãri
forestiere - 4 membri si industria lemnului - 1 membru. Comisia va fi numitã
în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare
a prezentutui regulament, prin ordin al conducãtorului autoritãtii
publice centrale care rãspunde de silviculturã, cu consultarea
patronatelor, pentru o perioadã de 2 ani. Prin acelasi ordin se
va aproba si regulamentul de functionare a comisiei.
(2) Agentii economici care au numai activitate de industrializare a lemnului
pot participa la licitatie sau la negociere directã, dacã
fac dovada cã dispun de mijloacele financiare necesare si cu obligativitatea
ca exploatarea masei lemnoase sã se facã numai prin agentii
economici atestati, potrivit alin. (1).
(3) Regia Nationalã a Pãdurilor nu participã la licitatii,
dar are dreptul sã exploateze masã lemnoasã, în
regie proprie sau prin agentii economici atestati, pentru volumul aprobat
în cadrul cotei anuale prin hotãrâre a Guvernului în
scopul gospodãririi rationale a pãduritor si al valorificãrii
superioare a lemnului, asigurãrii regenerãrii la timp a arboretelor,
accesibilizãrii bazinelor forestiere înfundate, precum si
al evitãrii declasãrii lemnului.
(4) Nu pot participa la licitatie sau la negociere directã, în
calitate de ofertanti-cumpãratori, direct sau prin reprezentanti,
în nume propriu, salariatii autoritãtii publice-centrale care
rãspunde de silviculturã, ai Regiei Nationale a Pãdurilor,
ai agentilor economici care au ca obiect de activitate exploatarea si prelucrarea
lemnului si ai celorlalte persoane juridice detinãtoare de pãduri
si de vegetatie forestierã în afara fondului forestier national.
CAPITOLUL II
Licitatiile
Art. 4 - Formele de licitatie care se utilizeazã sunt: licitatiile deschise si licitatiile închise.
Sectiunea A
Pregãtirea si organizarea
licitatiilor
Art. 5. - (1) Pregãtirea licitatiilor se face din timp, de cãtre
unitãtile silvice, înainte de publicarea anuntului privind
organizarea acestora, prin nominalizarea partizilor care se vor licita
si prin întocmirea caietului de sarcini.
(2) Caietul de sarcini va cuprinde regulile silvice de exploatare, epocile
permise pentru tãierea si scoaterea materialului lemnos din parchete,
alte conditii si dispozitii legale, care trebuie cunoscute si respectate
de agentii economici care exploateazã masa lemnoasã, precum
si termenul de încheiere a contractului de vânzare-cumpãrare.
(3) Unitãtile silvice din structura Regiei Nationale a Pãdurilor
si alti detinãtori de masã lemnoasã pe picior pusã
în valoare, vor pregãti pentru consultare, la sediul acestora,
lista si amplasarea partizilor destinate agentilor economici, în
vederea stabilirii din timp de cãtre acestia a optiunilor lor si
a asigurãrii mijloacelor materiale si financiare necesare activitãtii
de exploatare a masei lemnoase. Aceastã listã se va întocmi
pânã la data de 30 aprilie pentru masa lemnoasã aferentã
anului de productie urmãtor, care se va autoriza începând
cu data de 1 septembrie, avându-se în vedere epocile de tãiere
si de scoatere a materialului lemnos din pãduri, în scopul
asigurãrii regenerãrii la timp a arboretelor.
(4) Documentatia tehnico-economicã a fiecãrei partizi se
asigurã agentilor economici interesati, contra cost, la preturi
stabilite de unitatea silvicã, în functie de cheltuielile
efective determinate de întocmirea si de multiplicarea acesteia.
Art. 6. - Licitatiile de masã lemnoasã pe picior se organizeazã
pentru partizi întregi, constituie conform instructiunilor în
vigoare.
Art. 7. - (1) Unitãtile silvice organizeazã si pregãtesc
licitatiile, în functie de conditiile specifice, de structura masei
lemnoase si de epocile de tãiere si scoatere a lemnului.
(2) Licitatiile principale se organizeazã la începutul anului
forestier, în perioada 1 august - 15 septembrie, pentru masa lemnoasã
ce constituie rezerva de 20% din cota anului curent si pentru 40% din cota
anului urmãtor si, respectiv, la începutul sezonului de vegetatie,
în perioada 1 martie - 15 aprilie, pentru restul de masã lemnoasã
(40%) din cota de productie a anului curent. Între licitatiile principale,
unitãtile silvice pot organiza licitatii si negocieri pentru resursele
rãmase neadjudecate, precum si pentru produsele accidentale apãrute
pe parcursul anului forestier, în functie de situatiile concrete.
Art. 8. - Pretul de începere a licitatiei, exprimat pentru masa lemnoasã
pe picior în lei/m3, volum cu coajã, iar pentru
masa lemnoasã fasonatã în lei/m3 fãrã
coajã, se stabileste de cãtre fiecare unitate silvicã,
în functie de nivelul cheltuielilor de gospodãrire, de natura
produselor, calitatea lemnului, conditiile de exploatare a masei lemnoase
si de alti factori de influentã specifici economiei de piatã.
Art. 9. - (1) Anuntul privind organizarea licitatiei se face de cãtre
unitãtile silvice, cu minimum 30 de zile lucrãtoare înainte
de tinerea licitatiilor principale si cu minimum 10 zile lucrãtoare
înainte de data desfãsurãrii licitatiilor intermediare,
în presã, în cel putin douã cotidiene, dintre
care unul local, precum si prin afisare la sediul acestora.
(2) Anuntul publicitar va cuprinde:
- denumirea organizatorului licitatiei, sediul acestuia, numãrul
de telefon si de fax;
- locul, data si ora la care se va tine preselectia;
- locul, data si ora tinerii licitatiei, precum si felul acesteia (deschisã
sau închisã);
- partizile care se supun licitatiei, pe ocoale silvice;
- termenul de depunere a ofertelor sau de înscriere la licitatie;
- pretul de începere a licitatiei; treapta de licitare.
Art. 10. - Agentii economici atestati, care intentioneazã sã
participe la licitatie si doresc sã cunoascã, cantitativ
si catitativ, masa lemnoasã care urmeazã a fi licitatã,
vor putea consulta documentatia de punere în valoare, în prezenta
personalului silvic autorizat.
Art. 11. - (1) Pentru admiterea la licitatie a agentilor economici se va
organiza o preselectie a acestora cu 5 zile lucrãtoare înainte
de data tinerii licitatiei.
(2) Comisia de preselectie este constituitã din directorul tehnic
al unitãtii silvice sau directorul economic al acesteia, în
calitate de presedinte, seful compartimentului de fond forestier si un
alt specialist numit prin decizie a directorului unitãtii. Secretariatul
comisiei se asigurã de unul dintre membrii acesteia, desemnat de
presedinte.
(3) În urma verificãrii documentantiei si a conditiilor prevãzute
la art. 3 comisia de preselectie elibereazã o confirmare scrisã,
în care se precizeazã cantitatea maximã de masã
lemnoasã ce va putea fi licitatã de agentul economic sau,
dupã caz, comunicã neadmiterea înscrierii agentului
economic la licitatie, datoritã neîndeplinirii acestor conditii,
neachitãrii obligatiilor financiare sau nerespectãrii altor
prevederi ale contractetor încheiate anterior cu unitãti silvice.
(4) Comisia de preselectie va comunica, în timp util, Regiei Nationale
a Pãdurilor denumirea agentului economic neadmis la preselectie
si motivele respingerii sale, în vederea informãrii celorlalte
unitãti silvice.
Art. 12. - (1) Comisia de licitatie, care se constituie la nivel de unitate
silvicã va fi formatã din 5-9 membri si anume:
- directorul tehnic sau directorul economic al unitãtii silvice,
care este presedintele comisiei;
- reprezentatul desemnat de cãtre Regia Nationalã a Pãdurilor;
- reprezentantul organului teritorial al Ministerului Finantelor, împuternicit
de cãtre directorul general al acestuia;
- consilierul juridic al unitãtii silvice;
- seful compartimentului fond forestier sau alt specialist din cadrul compartimentului
fond forestier;
- seful ocolului silvic în a cãrui razã teritorialã
se liciteazã masa lemnoasã;
- 1-3 specialisti din cadrul unitãtii silvice, numiti prin decizie
de cãtre directorul acesteia. Secretariatul comisiei se asigurã
de unul dintre membrii acesteia, desemnat de presedinte.
(2) În situatii deosebite, cu implicatii economice sau ecologice
majore, presedintele comisiei de licitatie va fi directorul unitãtii
silvice.
Art. 13. - Pentru a participa la licitatii sau la negocieri, agentii economici
admisi în urma preselectiei sunt obligati sã achite la unitatea
silvicã organizatoare un tarif de participare, stabilit de aceasta
pe baza cheltuielilor efective de organizare si pregãtire a licitatiei,
respectiv a negocierii, fãrã a fi prohibitiv sau a constitui
sursã de profit.
Art. 14. - (1) Agentii economici admisi la preselectie si care participã
la licitatie vor achita anticipat, printr-unul dintre instrumentele legale
de platã, conform normelor bancare în vigoare, la unitatea
silvicã care organizeazã licitatia, o garantie de 5% din
valoarea de începere a licitatiei pentru partizi mai mari de 500
m3 si de 10% din valoarea de începere a licitatiei pentru
partizi mai mici de 500 m3.
(2) Garantia achitatã de agentul economic câstigãtor,
în conditiile alin. (1), rãmâne la unitatea silvicã,
reprezentând parte din valoarea masei lemnoase ce urmeazã
a fi contractatã.
(3) Agentilor economici, care nu au câstigat licitatia de masã
lemnoasã, li se vor restitui garantiile în termen de 3 zile
lucrãtoare de la data tinerii licitatiei.
Sectiunea B
Desfãsurarea licitatiilor
Art. 15. - (1) Licitatiile se tin la locul, data si ora, comunicate prin
anuntul publicitar.
(2) Sedintele de licitatie, stabilite în baza prevederilor art. 9,
se deschid prin prezentarea si consemnarea în procesul-verbal al
sedintei a membrilor comisiei prezenti. Comisia este legal întrunitã,
dacã sunt prezenti cel putin 5 membri ai acesteia.
(3) La urmãtorul punct din procesul-verbal al sedintei se înscriu
agentii economici prezenti, dintre cei admisi la preselectie, si persoanele
împuternicite de acestia sã-i reprezinte, mentionându-se
numele si prenumele, functia, numãrul si data împuternicirii,
fiecare prezentând, la înscriere, chitantele de platã
a tarifului de participare, a garantiei de licitare si confirmarea scrisã,
eliberatã de comisia de preselectie.
Art. 16. - (1) Licitatia deschisã începe prin anuntarea partizii
de cãtre secretarul comisiei de licitatie, a pretului de începere
a licitatiei stabilit si a treptei de licitare de maximum 5%, care se va
rotunji la mii lei.
(2) Licitatia deschisã se face prin strigarea ofertelor de cãtre
agentii economici participanti.
(3) Comisia de licitatie va înregistra în procesul-verbal al
sedintei suma maximã oferitã, agentul economic care si-a
adjudecat partida, respectiv numele si prenumele persoanei împuternicite
de acesta.
Art. 17. - (1) Licitatia închisã se face prin prezentarea
ofertelor în plic închis si sigilat. Plicul cu oferta se introduce
în alt plic, care se expediazã prin postã sau se depune
direct de cãtre agentii economici la unitatea silvicã organizatoare
a licitatiei.
(2) Licitatia închisã începe prin înregistrarea
în procesul-verbal a numãrului de ordine al plicurilor sigilate,
din registrul de intrãri-iesiri al unitãtii organizatoare,
continând ofertele agentilor economici atestati si admisi la licitatie.
Participantii la licitatie au dreptul sã verifice dacã toate
plicurile sunt sigilate si nedesfãcute.
(3) Comisia de licitatie va deschide plicurile depuse de agentii economici
ofertanti, în prezenta participantilor, si va înregistra în
procesul-verbal sumele oferite pentru fiecare partidã în parte.
Este declarat câstigãtor al licitatiei agentul economic care
a oferit cel mai mare pret.
Art. 18. - (1) În procesul-verbal al sedintei de licitatie se va
consemna termenul la care se va semna contractul de vânzare-cumpãrare
a masei lemnoase cu agentul economic câstigãtor.
(2) Procesul-verbal al sedintei de licitatie se semneazã de cãtre
toti membrii comisiei de licitatie prezenti si de reprezentantii agentilor
economici, inclusiv cu obiectiuni, dacã este cazul. Pentru agentii
economici ai cãror reprezentanti refuzã sã semneze
se vor înscrie si motivele de refuz prezentate.
Art. 19. - (1) Neîncheierea contractului de vânzare-cumpãrare
a masei lemnoase adjudecate, în termenul stabilit prin procesul-verbal
al sedintei de licitatie, din vina agentului economic care a câstigat
licitatia, atrage dupã sine anularea licitatiei si pierderea garantiei
depuse conform art. 14.
(2) Neîncheierea contractului de vânzare-cumpãrare a
masei lemnoase, în termenul stabilit prin procesul-verbal al sedintei
de licitatie, din vina unitãtii silvice, se sanctioneazã
potrivit legii civile. Totodatã unitatea silvicã va restitui
agentului economic garantia depusã.
Art. 20. - Licitatia nu poate avea loc dacã se prezintã un
singur ofertant. În asemenea situatii se va organiza o nouã
licitatie, în termenul prevãzut la art. 9. Dacã la
douã licitatii consecutive se prezintã un singur ofertant,
partida se vinde prin negociere directã, în conditiile prevãzute
în prezentul regulament.
CAPITOLUL III
Negocierea directã
Art. 21. - Masa lemnoasã care nu a fost valorificatã prin
licitatie în conditiile art. 20 se vinde prin negociere directã.
Procedura de negociere directã începe în prezenta agentului
economic participant la cea de-a doua licitatie, imediat ce se constatã
cã nu sunt întrunite conditiile de licitatie.
Art. 22. - Vânzarea masei lemnoase prin negociere directã
se realizeazã de cãtre comisia constituitã în
baza prevederilor art. 12. Aceasta încheie un proces-verbal în
care se consemneazã denumirea agentului economic participant, volumul
de masã lemnoasã negociat, partida, pretul la care a fost
adjudecatã masa lemnoasã si termenul de încheiere a
contractului de vânzare-cumpãrare. În cazul în
care negocierea se anuleazã datoritã oferirii unui pret sub
nivelul celui de începere a licitatiei, în procesul-verbal
se va consemna si acest aspect.
Art. 23. - (1) Produsele accidentale apãrute, în cursul anului
de productie forestierã, pe suprafata partizilor contractate cu
agentii economici si aflate în lucru, vor fi puse în valoare
cu prioritate, conform instructiunilor în vigoare, si se vor contracta
cu agentul economic care exploateazã partida respectivã,
la preturi stabilite prin negociere, în functie de specie, de structura
dimensionalã si de calitatea lemnului.
(2) Prevederile alin. (1) sunt valabile si pentru parchetele exploatate
de unitãtile silvice.
(3) Produsele accidentale, altele decât cele mentionate la alin.
(1), si produsele de igienã, care prezintã pericol de depreciere
si de infestare a pãdurilor, precum si produsele accidentale rezultate
din punerea în aplicare, în regim de urgentã, a aprobãrilor
legale de defrisare, emise în scopul realizãrii unor obiective
sau lucrãri de interes national, se vor vinde prin negociere directã
agentilor economici, dacã dupã primul anunt nu se înscriu
la licitatie cel putin doi agenti economici, iar în caz de lipsã
de cerere, se vor exploata, în regim de urgentã, de cãtre
unitatea silvicã, cu aprobarea organului de conducere al acesteia.
(4) În situatiile mentionate la alineatele precedente, anuntul privind
organizarea negocierii se va face cu 5 zile lucrãtoare înainte
de datã tinerii efective a negocierii, prin afisare la sediul unitãtii
silvice.
Art. 24. - Prevederile art. 19 se aplicã în mod corespunzãtor
si în cazul negocierilor.
CAPITOLUL IV
Dispozitii finale
Art. 25. - (1) Semnarea contractului de vânzare-cumpãrare
a partizii licitate sau negociate va avea loc în maximum 10 zile
lucrãtoare de la data câstigãrii licitatiei sau de
la data tinerii efective a negocierii.
(2) La eliberarea autorizatiei de exploatare a masei lemnoase agentul economic
va prezenta unitãtii silvice documentul bancar prin care va dovedi
constituirea fondului de 5% din valoarea masei lemnoase contractate, drept
garantie pentru eventualele prejudicii care ar putea fi produse pãdurii
si semintisului utilizabil; acest fond este purtãtor de dobânda,
iar deblocarea se va face la terminarea contractului de vânzare-cumpãrare
a masei lemnoase, prin confirmare de la unitatea silvicã.
Art. 26. - Actele de punere în valoare si caietele de sarcini, precum
si contractele prevãzute de prezentul regulament se întocmesc
în conformitate cu instructiunile privind termenele, modalitãtile
si epocile de recoltare si transport a materialului lemnos din pãduri,
aprobate prin ordin al - conducãtorului autoritãtii publice
centrale care rãspunde de silviculturã, si cu celelalte reglementãri
în vigoare.
Art. 27. - (1) Unitãtile silvice pot scoate la vânzare si
partizi pentru care nu sunt asigurate conditii pentru transportul masei
lemnoase exploatate si pentru care, prin contract, se convine ca lucrãrile
de constructie, întretinere si reparatie a drumurilor forestiere
sã fie executate de agentul economic cumpãrãtor si
sã fie plãtite, prin compensare, cu valoarea masei lemnoase
contractate. Lucrãrile de constructie, întretinere si reparatie
a drumurilor forestiere vor fi receptionate de o comisie al cãrei
presedinte este directorul tehnic al unitãtii silvice.
(2) Masa lemnoasã neexploatatã, rãmasã pe picior
sau doborâtã si nescoasã din parchete pânã
la sfârsitul anului calendaristic, din motive independente de agentul
economic în cauzã, constituie, cu prioritate, resursã
pentru anul urmãtor. Aceasta se va inventaria si, în functie
de volumul neexploatat, se va reesalona la tãiere, printr-un act
aditional
Art. 28. - (1) Agentii economici participanti la preselectie sau la licitatie,
care considerã cã au fost respinsi din motive neîntemeiate
sau cã nu au fost respectate prevederile prezentului regulament,
pot face contestatie. Contestatia se formuleazã în scris,
pe loc, si se adreseazã spre solutionare directorului unitãtii
silvice, iar în cazul în care acesta este presedintele comisiei,
directorului general al Regiei Nationale a Pãdurilor. Contestatia
se solutioneazã în termen de douã zile lucrãtoare
de la data depunerii sau înregistrãrii ei, în cazul
preselectiei, si în termen de 5 zile lucrãtoare, în
cazul licitatiei.
(2) Dacã în urma analizãrii contestatiei se stabileste
cã aceasta a fost întemeiatã, directorul unitãtii
silvice sau directorul general al Regiei Nationale a Pãdurilor,
dupã caz, va anula licitatia si va decide organizarea unei noi licitatii,
dispunând totodatã mãsuri de sanctionare corespunzãtoare.
Art. 29. - (1) Regia Nationalã a Pãdurilor va trece treptat
la organizarea recoltãrii masei lemnoase pe picior, cu agenti economici
atestati, pe baza licitãrii operatiunilor de recoltare, colectare,
transport tehnologic, inclusiv sortare pe specii si sortimente.
(2) Pentru masa lemnoasã pe picior, destinatã agentilor economici,
neadjudecatã prin licitatii sau negocieri, Regia Nationalã
a Pãdurilor va organiza exploatarea acesteia prin agenti economici
atestati sau în regie proprie.
Art. 30. - (1) Prevederile prezentului regulament se aplicã în
mod corespunzãtor si pentru vânzarea masei lemnoase destinate
agentilor economici din pãdurile si vegetatia forestierã
din afara fondului forestier, proprietate publicã, din administrarea
altor persoane juridice decât Regia Nationalã a Pãdurilor.
(2) Unitãtile silvice pot organiza licitatii si pentru alti detinãtori
de masã lemnoasã, numai la cererea acestora, ca prestare
de serviciu, în conditiile prezentului regulament.
Art. 31. - Nerespectarea prevederilor prezentului regulament atrage dupã
sine rãspunderea disciplinarã, materialã, contraventionalã
sau penalã, dupã caz.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
AGENTIA NATIONALÃ PENTRU RESURSE MINERALE
ORDIN
privind oferta publicã pentru
concesionarea unor perimetre de exploatare
Presedintele Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale,
având în vedere:
· prevederile Legii minelor nr. 61/1998;
· cererile Companiei Nationate "remin" - S.A. Baia Mare si ale Societãtii
Comerciale "geasol" - S.A. Craiova, precum si avizele anexate la documentatiile
înaintate Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale,
în temeiul Hotãrârii Guvernului nr. 221/1995 privind
organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale,
precum si al Deciziei primului-ministru nr. 86/1997,
emite urmãtorul ordin:
Art. 1. - Se oferã spre concesionare urmãtoarele perimetre de exploatare:
Nr.
crt. |
|
perimetrului |
activitãtii miniere |
|
|||
1. | BAIA BORSA - BURLOAIA - DEALUL BUCÃTII
VEST
(IMPREGNATIE) |
|
Minereu polimetalic |
2. | ILBA-NUCUT |
|
Minereu polimetalic |
3. | NISTRU - 9 MAI SI 11 IUNIE |
|
Minereu polimetalic |
|
Minereu de cupru | ||
4. | VISEU - NOVICIOR |
|
Minereu polimetalic |
5. | OSTRA - GREBEN |
|
Baritinã |
6. | CORNU FETII - SCHELA |
|
Antracit |
Presedintele Agentiei Nationale pentru
Resurse Minerale,
Mihail Ianãs
Bucuresti, 15 septembrie 1998.
Nr. 115.
AGENTIA NATIONALÃ PENTRU RESURSE MINERALE
ORDIN
privind oferta publicã pentru
concesionarea unor perimetre de exploatare
Presedintele Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale,
având în vedere:
· prevederite Legii minelor nr. 61/1998;
· cererile Companiei Nationale a Uraniului Bucuresti si avizele
anexate la documentatiile înaintate Agentiei Nationale pentru Resurse
Minerale,
în temeiul Hotãrârii Guvernului nr. 221/1995 privind
organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale,
precum si al Deciziei primului-ministru nr. 86/1997,
emite urmãtorul ordin:
Art. 1. - Se oferã spre concesionare urmãtoarele perimetre de exploatare:
Nr.
crt. |
|
perimetrului |
activitãtii miniere |
|
|||
1. | CIUDANOVITA |
|
|
2. | CHITUC |
|
|
Presedintele Agentiei Nationale pentru
Resurse Minerale,
Mihail Ianãs
Bucuresti, 6 octombrie 1998.
Nr. 127.
MINISTERUL MUNCII SI PROTECTIEI SOCIALE
ORDIN
privind aprobarea Normelor specifice
de protectie a muncii pentru elaborarea si turnarea fontei
Ministrul muncii si protectiei sociale,
având în vedere:
- art. 5 alin. (5) si pct. 5 din anexa nr. 2 La Legea protectiei muncii
nr. 90/1996;
- art. 3 si art. 5 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr.
448/1994 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii si Protectiei
Sociale, republicatã, cu modificãrile ulterioare;
- Avizul Consiliului tehnico-economic al Ministerului Muncii si Protectiei
Sociale - Protectia muncii nr. 36 din 8 iunie 1998,
emite urmãtorul ordin:
Art. 1. - Se aprobã Normele specifice de protectie a muncii pentru
elaborarea si turnarea fontei, prevãzute în anexa care face
parte integrantã din prezentul ordin.
Art. 2. - Normele prevãzute la art. 1 intrã în vigoare
în termen de 30 de zile de la data publicãrii prezentului
ordin în Monitorul Oficial al României.
Începând cu aceeasi datã se abrogã prevederile
din Normele departamentale de protectie a muncii, care se referã
la activitatea de elaborare si turnare a fontei.
Art. 3. - Normele specifice de protectie a muncii pentru elaborarea si
turnarea fontei sunt obligatorii pentru toate activitãtile cu acest
profil si se difuzeazã celor interesati prin inspectoratele de stat
teritoriale pentru protectia muncii si prin alti agenti autorizati de Ministerul
Muncii si Protectiei Sociale.
Ministrul muncii si protectiei sociale,
Alexandru Athanasiu
Bucuresti, 22 iunie 1998.
Nr. 413.
MlNISTERUL MUNCII SI PROTECTIEI SOCIALE
ORDIN
privind aprobarea Normelor specifice
de protectie a muncii pentru activitatea în turnãtorii
Ministrul muncii si protectiei sociale,
având în vedere:
- art. 5 alin. (5) si pct. 5 din anexa nr. 2 la Legea protectiei muncii
nr. 90/1996;
- art. 3 si art. 5 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr.
448/1994 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii si Protectiei
Sociale, republicatã, cu modificãrile ulterioare;
- Avizul Consiliului tehnico-economic al Ministerului Muncii si Protectiei
Sociale - Protectia muncii nr. 33 din 24 aprilie 1997,
emite urmãtorul ordin:
Art. 1. - Se aprobã Normele specifice de protectie a muncii pentru
activitatea în turnãtorii, prevãzute în anexa
care face parte integrantã din prezentul ordin.
Art. 2. - Normele prevãzute la art. 1 intrã în vigoare
în termen de 30 de zile de la data publicãrii prezentului
ordin în Monitorul Oficial al României.
Începând cu aceeasi datã se abrogã prevederile
din Normele departamentale dv. protectie a muncii, care se referã
la activitatea din turnãtorii.
Art. 3. - Normele specifice de protectie a muncii pentru activitatea în
turnãtorii sunt obligatorii pentru toate activitãtile cu
acest profil si se difuzeazã celor interesati prin inspectoratele
de stat teritoriale pentru protectia muncii si prin alti agenti autorizati
de Ministerul Muncii si Protectiei Sociale.
Ministrul muncii si protectiei sociale,
Alexandru Athanasiu
Bucuresti, 22 iulie 1998.
Nr. 414.
MINISTERUL MUNCII SI PROTECTIEI SOCIALE
ORDIN
privind aprobarea Normelor specifice
de protectie a muncii pentru fabricarea componentelor si echipamentelor
electrice, electrotehnice si a materialelor electroizolante
Ministrul muncii si protectiei sociale,
având în vedere:
- art. 5 alin. (5) si pct. 5 din anexa nr. 2 la Legea protectiei muncii
nr. 90/1996;
- art. 3 si art. 5 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr.
448/1994 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii si Protectiei
Sociale, republicatã, cu modificãrile ulterioare;
- Avizul Consiliului tehnico-economic al Ministerului Muncii si Protectiei
Sociale - Protectia muncii nr. 48 din 9 iunie 1997,
emite urmãtorul ordin:
Art. 1. - Se aprobã Normele specifice de protectie a muncii pentru
fabricarea componentelor si echipamentelor electrice, electrotehnice si
a materialelor electroizolante, prevãzute în anexa care face
parte integrantã din prezentul ordin.
Art. 2. - Normele prevãzute la art. 1 intrã în vigoare
în termen de 30 de zile de la data publicãrii prezentului
ordin în Monitorul Oficial al României.
Începând cu aceeasi datã se abrogã prevederile
din Normele departamentale de protectie a muncii, care se referã
la activitatea de fabricare a componentelor si echipamentelor electrice,
electrotehnice si a materialelor electroizolante.
Art. 3. - Normele specifice de protectie a muncii pentru fabricarea componentelor
si echipamentelor electrice, electrotehnice si a materialelor electroizolante
sunt obligatorii pentru toate activitãtile cu acest profil si se
difuzeazã celor interesati prin inspectoratele de stat teritoriale
pentru protectia muncii si prin alti agenti autorizati de Ministerul Muncii
si Protectiei Sociale.
Ministrul muncii si protectiei sociale,
Alexandru Athanasiu
Bucuresti, 22 iulie 1998.
Nr. 415.
MINISTERUL MUNCII SI PROTECTIEI SOCIALE
ORDIN
privind aprobarea Normelor specifice
de protectie a muncii pentru exploatarea în subteran a minereurilor
feroase, neferoase, rare, radioactive si a nemetaliferelor
Ministrul muncii si protectiei sociale,
având în vedere:
- art. 5 alin. (5) si pct. 4 din anexa nr. 2 la Legea protectiei muncii
nr. 90/1996;
- art. 3 si art. 5 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr.
448/1994 privind organizarea si functionarea Ministrului Muncii si Protectiei
Sociale, republicatã, cu modificãrile ulterioare;
- Avizul Consiliului tehnico-economic al Ministerului Muncii si Protectiei
Sociale - Protectia muncii nr. 29 din 5 mai 1998,
emite urmãtorul ordin:
Art. 1. - Se aprobã Normele specifice de protectie a muncii pentru
exploatarea în subteran a minereurilor feroase, neferoase, rare,
radioactive si a nemetaliferelor, prevãzute în anexa care
face parte integrantã din prezentul ordin.
Art. 2. - Normele prevãzute la art. 1 intrã în vigoare
în termen de 30 de zile de la data publicãrii prezentului
ordin în Monitorul Oficial al României.
Începând cu aceeasi datã se abrogã prevederile
din Normele departamentale de protectie a muncii, care se referã
la activitatea de exploatare în subteran a minereurilor feroase,
neferoase, rare, radioactive si a nemetaliferelor.
Art. 3. - Normele specifice de protectie a muncii pentru exploatarea în
subteran a minereurilor feroase, neferoase, rare, radioactive si a nemetaliferelor
sunt obligatorii pentru toate activitãtile cu acest profil si se
difuzeazã celor interesati prin inspectoratele de stat teritoriale
pentru protectia muncii si prin alti agenti autorizati de Ministerul Muncii
si Protectiei Sociale.
Ministrul muncii si protectiei sociale,
Alexandru Athanasiu
Bucuresti, 22 iulie 1998.
Nr. 416.