P A R T E A I
Anul IX - Nr. 339
LEGI, DECRETE, HOTÃRÂRI SI ALTE ACTE
Miercuri, 3 decembrie 1997
SUMAR
201. - Lege privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 31/1997 pentru ratificarea Acordului de împrumut dintre România si Banca Europeanã de Investitii si Regia Autonomã de Exploatare a Metroului Bucuresti - Metrorex, semnat la Luxembourg si Bucuresti la 18 si, respectiv, la 20 decembrie 1996, si a Acordului de împrumut dintre România si Banca Europeanã de Investitii si Regia Autonomã de Exploatare a Metroului Bucuresti-Metrorex, semnat la Luxembourg si Bucuresti la 25 martie si, respectiv, la 27 martie 1997
607. - Decret pentru promulgarea Legii privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 31/1997 pentru ratificarea Acordului de împrumut dintre România si Banca Europeanã de Investitii si Regia Autonomã de Exploatare a Metroului Bucuresti - Metrorex, semnat la Luxembourg si Bucuresti la 18 si, respectiv, la 20 decembrie 1996, si a Acordului de împrumut dintre Rornânia si Banca Europeanã de investii si Regia Autonomã de Exploatare a Metroului Bucuresti - Metrorex, semnat la Luxembourg si Bucuresti la 25 martie si, respectiv la 27 martie 1997
ACTE ALE PARLAMENTULUI ROMÂNIEI
13. - Hotãrâre pentru constituirea unei comisii parlamentare de anchetã privind evaluarea situatiei Societãtii Române de Televiziune
Apel al Parlamentului României cu privire la începerea negocierilor de aderare la Uniunea Europeanã
HOTÃRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI
774. - Hotãrâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investitii "Înfiintarea distributiei de gaze naturale în comuna Dâmbovicioara, judetul Arges"
776. - Hotãrâre privind aprobarea unui amendament la Acordul de împrumut dintre România si Banca Internationalã pentru Reconstructie si Dezvoltare referitor la Proiectul privind forta de rnuncã si protectia socialã, semnat ta Washington la 23 august 1995
777. - Hotãrâre privind înfiintarea Societãtii Comerciale "parc" - S.A. Botosani
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
806. - Ordin al ministrului muncii si protectiei sociale privind aprobarea Procedurii de acordare a unor înlesniri la plata obligatiilor datorate bugetului asigurãrilor sociale de stat
1.941. - Ordin al ministrului de stat, ministrul finantelor, privind stabilirea termenelor de platã a obligatiilor bugetare prevãzute la art. 1 alin. (2) si la art. 2 alin. (1), (3) si (4) din Ordonanta de urgentã a Guvernului nr. 59/1997
1.951. - Ordin al ministrului de stat, ministrul finantelor, privind intrarea în vigoare a Conventiei dintre România si Republica Uzbekistan pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit si pe capital
LEGI SI DECRETE
CAMERA DEPUTATILOR
SENATUL
LEGE
privind aprobarea Ordonantei Guvernului
nr. 31/1997 pentru ratificarea Acordului de împrumut dintre România
si Banca Europeanã de Investitii si Regia Autonomã de Exploatare
a Metroului Bucuresti - Metrorex, semnat la Luxembourg si Bucuresti la
18 si, respectiv, la 20 decembrie 1996, si a Acordului de împrumut
dintre România si Banca Europeanã de Investitii si Regia Autonomã
de Exploatare a Metroului Bucuresti - Metrorex, semnat la Luxembourg si
Bucuresti la 25 martie si, respectiv, la 27 martie 1997
Parlamentul României adoptã prezenta lege.
Articol unic. - Se aprobã Ordonanta Guvernului nr. 31 din 25 august 1997 pentru ratificarea Acordului de împrumut dintre România si Banca Europeanã de Investitii si Regia Autonomã de Exploatare a Metroului Bucuresti - Metrorex, semnat la Luxembourg si Bucuresti la 18 si, respectiv, la 20 decembrie 1996, si a Acordului de împrumut dintre România si Banca Europeanã de Investitii si Regia Autonomã de Exploatare a Metroului Bucuresti - Metrorex, semnat la Luxembourg si Bucuresti la 25 martie si, respectiv, la 27 martie 1997, emisã în temeiul art. 1 lit. a) din Legea nr. 134/1997 pentru abilitarea Guvernului de a emite ordonante, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 216 din 28 august 1997.
Aceastã lege a fost adoptatã de Senat în sedinta din 29 septembrie 1997, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia României.
p. PRESEdinTELE SENATULUI
RADU VASILE
Aceastã lege a fost adoptatã de Camera Deputatilor în sedinta din 11 noiembrie 1997, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia României.
p. PRESEdinTELE CAMEREI DEPUTATILOR
ANDREI IOAN CHILIMAN
Bucuresti, 28 noiembrie 1997.
Nr. 201.
DECRET
pentru promulgarea Legii privind
aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 31/1997 pentru ratificarea Acordului
de împrumut dintre România si Banca Europeanã de Investitii
si Regia Autonomã de Exploatare a Metroului Bucuresti - Metrorex,
semnat la Luxembourg si Bucuresti la 18 si, respectiv, la 20 decembrie
1996, si a Acordului de împrumut dintre România si Banca Europeanã
de Investitii si Regia Autonomã de Exploatare a Metroului Bucuresti
- Metrorex, sernnat la Luxembourg si Bucuresti la 25 martie si, respectiv,
la 27 martie 1997
În temeiul art. 77 alin. (1) si al art. 99 alin. (1) din Constitutia României,
Presedintele României d e c r e t e a z ã :
Articol unic. - Se promulgã Legea privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 31/1997 pentru ratificarea Acordului de împrumut dintre România si Banca Europeanã de Investitii si Regia Autonomã de Exploatare a Metroului Bucuresti - Metrorex, semnat la Luxembourg si Bucuresti la 18 si, respectiv, la 20 decembrie 1996, si a Acordului de împrumut dintre România si Banca Europeanã de Investitii si Regia Autonomã de Exploatare a Metroului Bucuresti - Metrorex, semnat la Luxembourg si Bucuresti la 25 martie si, respectiv, la 27 martie 1997, si se dispune publicarea ei în Monitorul Oficial al României.
PRESEdinTELE ROMÂNIEI
EMIL CONSTANTINESCU
Bucuresti, 26 noiembrie 1997.
Nr. 607.
ACTE ALE PARLAMENTULUI ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTATILOR
SENATUL
HOTÃRÂRE
pentru constituirea unei comisii
parlamentare de anchetã privind evaluarea situatiei
Societãtii Române de
Televiziune
Pentru evaluarea situatiei Societãtii Române de Televiziune,
anticipat numirii noului consiliu de administratie în conformitate
cu dispozitiile art. 20 din Legea nr. 41/1994 privind organizarea si functionarea
Societãtii Române de Radiodifuziune si Societãtii Române
de Televiziune,
în temeiul art. 61 alin. (4) din Constitutia României si al
art. 86 din Regulamentul sedintelor comune ale Camerei Deputatilor si Senatului,
Parlamentul României adoptã prezenta hotãrâre.
Art. 1. - Se constituie Comisia parlamentarã de anchetã
privind evaluarea situatiei Societãtii Române de Televiziune,
cu urmãtoarele obiective:
a) îndeplinirea mandatului de serviciu public al societãtii;
b) controlul calitativ al actului managerial;
c) verificarea activitãtii financiare a societãtii;
d) aplicarea legislatiei în domeniul audiovizualului si a normelor
de reglementare emise de Consiliul National al Audiovizualului.
Art. 2. - În scopul cunoasterii si evaluãrii, la zi,
a situatiei reale din Societatea Românã de Televiziune, personalul
acesteia este obligat sã rãspundã solicitãrilor
comisiei parlamentare de anchetã, inclusiv prin punerea la dispozitie
acesteia a întregii documentatii necesare îndeplinirii eficiente
a mandatului încredintat.
Împiedicarea în orice fel a comisiei parlamentare de anchetã
în îndeplinirea atributiilor sale se sanctioneazã potrivit
legii penale.
Art. 3. - Comisia parlamentarã de anchetã este formatã
din 9 membri - 5 deputati si 4 senatori - si are, ca organ coordonator,
biroul acesteia. Componenta comisiei parlamentare de anchetã si
a biroului sãu - compus din: un presedinte, un vicepresedinte si
un secretar - este
prevãzutã în anexa
care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
Art. 4. - Comisia parlamentarã de anchetã îsi
va desfãsura activitatea pe baza regulamentului propriu, elaborat
si prezentat birourilor permanente ale celor douã Camere în
termen de 7 zile de la constituire.
Art. 5. - Constatãrile, concluziile si propunerile comisiei
parlamentare de anchetã vor face obiectul unui raport final, elaborat
de toti membrii acesteia, care va fi depus, simultan, la birourile permanente
ale Camerei Deputatilor si Senatului, în cel mult 90 de zile de la
data constituirii comisiei.
Raportul comisiei parlamentare de anchetã se va supune dezbaterii
plenului Parlamentului, în prima sedintã comunã a celor
douã Camere, programatã a se desfãsura dupã
depunerea lui la birourile permanente.
Art. 6. - În scopul realizãrii obiectivelor pentru
care se constituie comisia parlamentarã de anchetã, Camera
Deputatilor si Senatul vor asigura personalul de specialitate si logistica
necesare, aprobate de birourile permanente.
Personalul de specialitate prevãzut la alin. 1, utilizat în
calitate de colaboratori, beneficiazã de drepturile prevãzute
în anexa nr. 5 la Legea nr. 53/1991, republicatã.
Aceastã hotãrâre a fost adoptatã de Camera Deputatilor si Senat în sedinta comunã din 24 noiembrie 1997, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia României.
PRESEdinTELE CAMEREI DEPUTATILOR
ION DIACONESCU
PRESEdinTELE SENATULUI
PETRE ROMAN
Bucuresti, 24 noiembrie 1997.
Nr. 13.
ANEXÃ
COMPONENTA
Comisiei parlamentare de anchetã
privind evaluarea
situatiei Societãtii Române
de Televiziune
1. Badea Alexandru Ion, deputat P.N.T.C.D.
2. Turianu Corneliu, senator P.N.T.C.D.
3. Pâslaru Dumitru, deputat P.D.S.R.
4. Solcanu Ion, senator P.D.S.R.
5. Sassu Alexandru, deputat P.D.
6. Vasiliu Eugen, senator P.N.L.
7. Kakasi Alexandru, deputat U.D.M.R.
8. Preda Florea, senator P.R.M.
9. Lãdariu Lazãr, deputat P.U.N.R.
COMPONENTA
Biroului Comisiei parlamentare de
anchetã privind evaluarea situatiei Societãtii Române
de Televiziune
1. Presedinte: Badea Alexandru Ion, deputat P.N.T.C.D.
2. Vicepresedinte: Solcanu Ion, senator P.D.S.R.
3. Secretar: Sassu Alexandru, deputat P.D.
CAMERA DEPUTATILOR
SENATUL
APEL AL PARLAMENTULUI ROMÂNIEI
cu privire la începerea negocierilor
de aderare la Uniunea Europeanã
Având în vedere cererea oficialã depusã de România
la 22 iulie 1995 pentru aderarea la Uniunea Europeanã, care are
la bazã consensul tuturor fortelor politice din tarã si optiunea
marii majoritãti a populatiei în favoarea acestui deziderat,
apreciind faptul cã România prezintã toate caracteristicile
unei democratii, cu institutii stabile garantând statul de drept,
drepturile omului, respectul si protectia minoritãtilor, si tinând
seama de succesele obtinute în directia reformei economice, restructurãrii,
privatizãrii si stabilizãrii macroeconomice, realizãrii
unui sistem juridic si administrativ eficient, modernizãrii societãtii,
în preluarea unor pãrti însemnate din acquis-ul comunitar
- cerinte esentiale în procesul de integrare a României în
Uniunea Europeanã,
considerând cã începerea diferentiatã a negocierilor
de aderare la Uniunea Europeanã, asa cum a propus Comisia Europeanã,
ar antrena consecinte politice majore pentru tara noastrã, ar priva
programul de reformã si eforturile de pregãtire a aderãrii
la Uniunea Europeanã de un stimulent valoros si necesar, ar contribui
la descurajarea investitiilor strãine directe si la crearea de diferentieri
în defavoarea tãrii noastre în relatiile comerciale,
la discriminãri în transferurile financiare,
considerând cã diferentierea candidatilor la aderare încã
din start, iar nu în procesul normal, evolutiv, al negocierilor,
este de naturã sã creeze noi diviziuni într-o Europã
ce-si cautã identitatea dupã 50 de ani de "rãzboi
rece",
tinând seama de declaratiile si recomandãrile Comitetului
Parlamentar Mixt România - Uniunea Europeanã, adoptate în
cadrul celor douã reuniuni din acest an, care cuprind explicit si
repetat cererea adresatã institutiilor comunitare privind începerea
negocierilor de aderare a României simultan cu celelalte state asociate,
Parlamentul României:
1. Îsi reafirmã vointa fermã de aderare a României
la Uniunea Europeanã, considerând integrarea în structurile
europene ca o garantie a stabilitãtii si prosperitãtii poporului
român si ca o reflectare a aspiratiei profunde a societãtii
românesti de a fi parte a comunitãtii de interese, valori
si aspiratii constituite de popoarele din statele membre ale Uniunii Europene.
2. Este de pãrere cã o separare din start a tãrilor
candidate si situarea unora dintre acestea în afara procesului de
negocieri care ar începe vor submina încrederea populatiei
din statele respective în solidaritatea europeanã. În
acelasi timp, un debut comun al negocierilor ar avea efecte benefice si
în planul stabilitãtii regionale, încurajând tãrile
asociate sã coopereze între ele.
3. Îsi exprimã speranta cã Parlamentul European
se va pronunta, în rezolutia sa privind lãrgirea Uniunii Europene,
în favoarea unei abordãri politice cuprinzãtoare, prin
care startul în negocierile de aderare sã fie comun pentru
toate tãrile asociate din Europa Centralã si de Est care
îndeplinesc criteriile politice necesare, urmând ca aderarea
acestor state sã se facã în functie de momentul îndeplinirii
totale a criteriilor de la Copenhaga de cãtre respectivele state
candidate, ceea ce ar putea oferi o sansã, poate unicã în
acest secol, de a reunifica nu doar geografic si cultural, ci si politic
si economic un continent prea multã vreme divizat.
4. Se adreseazã Parlamentului European si parlamentelor
statelor membre ale Uniunii Europene cu convingerea cã aceste înalte
foruri vor efectua demersuri adecvate în directia confirmãrii
la Consiliul European de la Luxemburg a principiilor nediscriminãrii
si a sanselor egale expuse la Summit-ul de la Copenhaga, principii reconfirmate
de toate consiliile europene ulterioare, prin începerea negocierilor
de aderare a României la Uniunea Europeanã simultan cu celelalte
tãri candidate.
Prezentul apel a fost adoptat de Parlamentul României în sedinta
din 24 noiembrie 1997, cu respectarea prevederilor art. 38 alineatul final
din Regulamentul sedintelor comune ale Camerei Deputatilor si Senatului.
PRESEdinTELE CAMEREI DEPUTATILOR
ION DIACONESCU
PRESEdinTELE SENATULUI
PETRE ROMAN
HOTÃRÂRE
privind aprobarea indicatorilor
tehnico-economici ai obiectivului de investitii "Înfiintarea distributiei
de gaze naturale în comuna Dâmbovicioara, judetul Arges"
Guvernul României h o t ã r ã s t e :
Art. 1. - Se aprobã indicatorii tehnico-economici ai obiectivului
de investitii "Înfiintarea distributiei de gaze naturale în
comuna Dâmbovicioara, judetul Arges", prevãzuti în anexa*)
la prezenta hotãrâre.
Art. 2. - Finantarea obiectivului de investitii prevãzut la
art. 1 se face din fondurile bugetului local si din alte fonduri legal
constituite cu aceastã destinatie, conform listelor de investitii
aprobate potrivit legii.
PRIM-MINISTRU
VICTOR CIORBEA
Contrasemneazã:
p. Ministru de stat,
ministrul finantelor,
Mircea Ionut Costea,
secretar de stat
Ministru delegat
pe lângã primul-ministru
pentru coordonarea
Secretariatului General
al Guvernului
si a Departamentului
pentru Administratie Publicã
Localã,
Remus Opris
Bucuresti, 24 noiembrie 1997.
Nr. 774.
HOTÃRÂRE
privind aprobarea unui amendament
la Acordul de împrumut dintre România si Banca Internationalã
pentru Reconstructie si Dezvoltare referitorla Proiectul privind forta
de muncã si protectia socialã, semnat la Washington la 23
august 1995
În temeiul prevederilor art. 3 din Ordonanta Guvernului nr. 35/1995
privind ratificarea Acordului de împrumut dintre România si
Banca Internationalã pentru Reconstructie si Dezvoltare referitor
la Proiectul privind forta de muncã si protectia socialã,
semnat la Washington la 23 august 1995, coroborate cu cele ale art. 18
alin. 1 din Ordonanta de ugentã a Guvernului nr. 9/1997,
tinând seama si de acordul Bãncii Internationale pentru Reconstructie
si Dezvoltare,
Guvernul României h o t ã r ã s t e :
Art. 1. - Se aprobã Amendamentul la Acordul de împrumut
dintre România si Banca Internationalã pentru Reconstructie
si Dezvoltare referitor la Proiectul privind forta de muncã si protectia
socialã, semnat la Washington la 23 august 1995, în valoare
de 55,4 milioane dolari S.U.A. echivalent, dupã cum se precizeazã
în articolele urmãtoare ale prezentei hotãrâri.
Art. 2. - Paragraful 1 al anexei nr. 1 la acord se modificã
si va avea urmãtorul cuprins:
"1. Tabelul de mai jos precizeazã categoriile de pozitii care vor
fi finantate din sumele împrumutului, alocarea sumelor împrumutului
pe fiecare categorie si procentajul cheltuielilor pentru pozitiile care
vor fi astfel finantate în fiecare categorie:
|
|
|
|
(1) | Bunuri, servicii de consultantã si instruire în cadrul pãrtilor A si B ale Proiectului |
|
100% din cheltuieli externe
100% din cheltuieli locale |
(2) | Bunuri, servicii de consultantã în cadrul pãrtii C1 a Proiectului |
|
(costuri ex factory) si 80% din cheltuieli locale pentru alte pozitii achizitionate pe plan local pentru bunuri si 100% pentru servicii de consultantã si instruire |
(3) | Bunuri, servicii de consultantã si instruire în cadrul pãrtii C2 a Proiectului |
|
(costuri ex factory) si 80% din cheltuieli locale pentru alte pozitii achizitionate pe plan local pentru bunuri si 100% pentru servicii de consultantã si instruire |
(4) | Costuri operationale suplimentare |
|
100% |
(5) | Servicii de redistribuire a fortei de muncã în cadrul pãrtii D a Proiectului |
|
100% |
(6) | Nealocate |
|
|
|
|
Art. 3. - Paragraful 4 al anexei nr. 1 la acord se înlocuieste
cu urmãtorul text:
"4. Banca poate cere ca tragerile din pontul împrumutului sã
se facã pe baza declaratiilor de cheltuieli, pentru cheltuieli în
cadrul: a) contractelor pentru bunuri care costã mai putin de 300.000
dolari S.U.A. echivalent fiecare; si b) contractelor pentru servicii care
costã mai putin de 100.000 dolari S.U.A. echivalent fiecare, conform
termenilor si conditiilor pe care Banca le va specifica prin notificare
cãtre Împrumutat."
Art. 4. - La paragraful 1 al pãrtii B din anexa nr. 2
la acord se eliminã sintagma "si adaptare industrialã în
cazul concedierilor masive".
Art. 5. - La anexa nr. 2 la acord se adaugã partea D,
care va avea urmãtorul cuprins:
PRIM-MINISTRU
VICTOR CIORBEA
Contrasemneazã:
p. Ministru de stat,
ministrul finantelor,
Corneliu Eugeniu Gorcea,
secretar de stat
Ministrul muncii si protectiei sociale,
Alexandru Athanasiu
p. Ministru de stat,
ministrul afacerilor externe,
Marin Mitris,
secretar de stat
HOTÃRÂRE
privind înfiintarea Societãtii
Comerciale "parc" - S.A. Botosani
În temeiul art. 12 alin. (2) din Ordonanta de urgentã a Guvernului nr. 30/1997, cu modificãrile si completãrile ulterioare,
Guvernul României h o t ã r ã s t e :
Art. 1. - (1) Se înfiinteazã Societatea Comercialã
" parc" - S.A. Botosani, persoanã juridicã românã,
cu capital integral de stat, cu sediul în municipiul Botosani, Str.
Unirii nr. 16, judetul Botosani, prin restructurarea Sucursalei de reprezentare
si protocol Suceava din cadrul Regiei Autonome "Administratia Patrimoniului
Protocolului de Stat", având un patrimoniu constituit din bunurile
prevãzute la pozitiile 49, 50 si 51 din Hotãrârea Guvernului
nr. 639/1995, republicatã.
(2) Bunurile prevãzute la alin. (1) se transferã, fãrã
platã, de la Regia Autonomã "Administratia Patrimoniului
Protocolului de Stat" la societatea comercialã "Parc"- S.A. Botosani.
Art. 2. - Societatea Comercialã "parc"- S.A. Botosani se
organizeazã si functioneazã în conformitate cu dispozitiile
legale în vigoare si cu statutul propriu prevãzut în
anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
Art. 3. - Capitalul social initial al Societãtii Comerciale
"parc" - S.A. Botosani, reevaluat conform Hotãrârii Guvernului
nr. 500/1994, este de 1.242.805 mii lei si se constituie prin preluarea
activului si pasivului din bilantul contabil, la data de 30 iunie 1997,
al Sucursalei de reprezentare si protocol Suceava, aferente bunurilor preluate.
Art. 4. - (1) Societatea Comercialã "parc" - S.A. Botosani
dobândeste drepturile si este tinutã de obligatiile
Sucursalei de reprezentare si protocol
Suceava, aferente bunurilor preluate potrivit art. 2.
(2) Rezultatele economico-financiare înregistrate de Sucursala de
reprezentare si protocol Suceava, pânã la data efectuãrii
operatiunii de predare-preluare, rãmân în evidenta acesteia.
Art. 5. - Societatea Comercialã "parc" - S.A. Botosani are
ca obiect de activitate: service si reparatii auto, reparatii si rebobinãri
de electromotoare de tip industrial si uz casnic, confectii si constructii
metalice, vulcanizare, prestãri servicii de alimentatie publicã
si turism, comercializarea produselor alimentare si industriale, activitãti
de productie alimentarã, activitãti de import-export.
Art. 6. - Predarea-preluarea bunurilor mentionate la art. 2, precum
si a activului si pasivului din bilantul contabil aferente bunurilor preluate
se face pe bazã de protocol, în termen de 30 de zile de la
publicarea prezentei hotãrâri în Monitorul Oficial al
României.
Art. 7. - Personalul angajat, care administreazã si deserveste
bunurile prevãzute la art. 2, va fi preluat de Societatea Comercialã
"parc" - S.A. Botosani si se considerã transferat, beneficiind de
toate drepturile conferite de reglementãrile legale în vigoare.
PRIM - MINISTRU
VICTOR CIORBEA
Contrasemneazã:
p. Ministru de stat,
ministrul finantelor,
Corneliu Eugeniu Gorcea,
secretar de stat
Ministru delegat
pe lângã primul-ministru
pentru coordonarea
Secretariatului General
al Guvernului
si a Departamentului
pentru Administratie Publicã
Localã,
Remus Opris
Bucuresti, 24 noiembrie 1997.
Nr. 777.
ANEXÃ
STATUTUL
Societãtii Comerciale "parc"
- S.A. Botosani
CAPITOLUL I
Denumirea, forma juridicã,
sediul, durata
ARTICOLUL 1
Denumirea societãtii comerciale
Denumirea societãtii comerciale este: Societatea Comercialã
"parc" - S.A. Botosani.
În toate actele, facturile, anunturile, publicatiile etc., emanând
de la societate, denumirea societãtii comerciale va fi urmatã
de initialele "s.a.", de capitalul social, de numãrul de înregistrare
la Registrul comertului si de sediul acesteia.
ARTICOLUL 2
Forma juridicã a societãtii
comerciale
Societatea Comercialã "parc" - S.A. Botosani este persoanã
juridicã românã, având forma juridicã
de societate pe actiuni.
Aceasta îsi desfãsoarã activitatea în conformitate
cu legile române si cu prezentul statut.
ARTICOLUL 3
Sediul societãtii comerciale
Sediul societãtii comerciale este în România, municipiul
Botosani, Str. Unirii nr. 16, judetul Botosani. Sediul societãtii
comerciale poate fi schimbat în alt loc din România, pe baza
hotãrârii adunãrii generale a actionarilor, potrivit
legii.
Societatea comercialã poate avea sucursale si filiale, situate si
în alte localitãti.
ARTICOLUL 4
Durata societãtii comerciale
Durata societãtii comerciale este nelimitatã, cu începere de la data înmatriculãrii în Registrul comertului, în baza publicãrii în Monitorul Oficial al României.
CAPITOLUL II
Obiectul de activitate al societãtii
comerciale
ARTICOLUL 5
Obiectul de activitate al societãtii
comerciale
Obiectul de activitate al societãtii comerciale îl formeazã activitãtile de service si reparatii auto, reparatii si rebobinãri de electromotoare de tip industrial si uz casnic, confectii si constructii metalice, vulcanizare, prestãri servicii de alimentatie publicã si turism, comercializarea produselor alimentare si industriale, activitãti de productie alimentarã, activitãti de import-export.
CAPITOLUL III
Capitalul social, actiunile
ARTICOLUL 6
Capitalul social
Capitalul social al Societãtii Comerciale "parc" - S.A. Botosani
este în valoare de 1.242.805 mii lei.
Capitalul social al societãtii comerciale este împãrtit
în 49.712 actiuni nominative, în valoare nominalã de
25.000 lei fiecare.
Capitalul social este detinut integral de Fondul Proprietãtii de
Stat, ca actionar unic, pânã la transmiterea actiunilor din
proprietatea statului cãtre terte persoane fizice sau juridice,
române sau strãine, în conditiile legii.
ARTICOLUL 7
Actiunile
Actiunile vor cuprinde mentiunile prevãzute de lege.
ARTICOLUL 8
Piata de tranzactionare a valorilor
mobiliare, registrul
independent privat care tine evidenta
actionarilor
Piata de tranzactionare a actiunilor apartinând Societãtii
Comerciale "parc" - S.A. Botosani este RASDAQ.
Registrul independent privat care tine evidenta actionarilor este Registrul
român al actionarilor.
Piata de tranzactionare si registrul independent privat care tine evidenta
actiunilor Societãtii Comerciale "parc"- S.A. Botosani vor putea
fi schimbate cu aprobarea adunãrii generale a actionarilor.
ARTICOLUL 9
Majorarea capitalului social
Capitalul social poate fi majorat pe baza hotãrârii adunãrii
generale extraordinare a actionarilor, prin emiterea de noi actiuni, reprezentând
aportul în numerar sau în naturã.
Majorarea capitalului social se poate face partial sau total, în
naturã, prin hotãrârea adunãrii generale extraordinare
a actionarilor, pe baza evaluãrii efectuate de experti desemnati
de cãtre actionari.
ARTICOLUL 10
Reducerea capitalului social
Reducerea capitalului social se poate face pe baza hotãrârii
adunãrii generale extraordinare a actionarilor.
Propunerea de reducere a capitalului social trebuie comunicatã de
cãtre consiliul de administratie comisiei de cenzori, cu cel putin
30 de zile înainte de data adunãrii generale a actionarilor,
care decide asupra acestor educeri.Comisia de cenzori va trebui sã
refere asupra cauzelor si conditiilor reducerii.
Majorarea sau reducerea capitalului societãtii comerciale, atât
timp cât este integral de stat, se poate face numai cu aprobarea
organului care a înfiintat societatea comercialã.
ARTICOLUL 11
Drepturile si obligatiile decurgând
din actiuni
Fiecare actiune conferã actionarului dreptul la un vot în
adunarea generalã a actionarilor si dreptul de a participa la distribuirea
dividendelor, potrivit legii.
Obligatiile societãtii comerciale sunt garantate cu patrimoniul
social, iar actionarii rãspund numai în limita actiunilor
pe care le-au subscris.
ARTICOLUL 12
Cesiunea actiunilor
Actiunile sunt indivizibile cu privire la societatea comercialã,
care nu recunoaste decât un singur proprietar pentru fiecare actiune.
Cesiunea actiunilor se face potrivit legii.
Cesiunea actiunilor se înregistreazã în registrul de
evidentã a actiunilor si se mentioneazã pe titlu.
ARTICOLUL 13
Pierderea actiunilor
În cazul pierderii uneia sau a mai multor actiuni, proprietarul va trebui sã anunte consiliul de administratie si sã facã public faptul prin presã. Dupã 6 luni va putea obtine un duplicat al actiunii.
CAPITOLUL IV
Adunarea generalã a actionarilor
ARTICOLUL 14
Felurile adunãrilor generale
ale actionarilor
Adunarea generalã a actionarilor este organul de conducere a societãtii
comerciale, care decide asupra activitãtii acesteia si asigurã
politica ei comercialã.
Adunarea generalã a actionarilor este ordinarã si extraordinarã.
ARTICOLUL 15
Atributii
1. Adunarea generalã ordinarã a actionarilor are urmãtoarele
atributii:
a) discutã, aprobã sau modificã bilantul contabil
dupã ascultarea raportului administratorilor si al cenzorilor, si
fixeazã dividendele;
b) alege sau revocã pe administratori sau pe cenzori;
c) fixeazã remuneratia cuvenitã pentru exercitiul financiar
în curs, administratorilor (consiliului de administratie) si cenzorilor;
d) se pronuntã asupra gestiunii administratorilor;
e) stabileste bugetul de venituri si cheltuieli si programul societãtii
comerciale;
f) hotãrãste gajarea, închirierea sau desfiintarea
uneia sau a mai multor subunitãti ale societãtii comerciale;
g) aprobã structura organizatoricã a societãtii comerciale
si numãrul de posturi, precum si normativul de constituire a compartimentelor
functionale si de productie;
h) analizeazã rapoartele consiliului de administratie, privind stadiul
si perspectivele societãtii comerciale, cu referire la profit si
la dividende, pozitia pe piata internã si internationalã,
nivelul tehnic, calitatea, forta de muncã, protectia mediului, relatiile
cu clientii. De asemenea, hotãrãste asupra nivelului fondurilor
pentru cercetãri stiintifice care au ca obiect fundamentarea strategiilor
de dezvoltare, cresterea calitãtii produselor si a serviciilor,
elaborarea de produse si de tehnologii noi, competitive;
i) hotãrãste cu privire la contractarea de împrumuturi
bancare pe termen lung, inclusiv a celor externe, la nivelul împrumuturilor
bancare si la conditiile de acordare a garantiilor, stabileste conditiile
de acordare a creditelor comerciale si aprobã orice fel de credit
financiar acordat de societatea comercialã;
j) hotãrãste, cu prilejul stabilirii bugetului de venituri
si cheltuieli, asupra modului de remunerare a membrilor consiliului de
administratie; hotãrãste asupra salariilor si primelor directorului
(administratorului);
k) hotãrãste asupra oricãror alte probleme de competenta
sa, potrivit legii si prezentului statut.
2. Adunarea generalã extraordinarã are urmãtoarele
atributii:
a) hotãrãste cu privire la înfiintarea si desfiintarea
de sucursale si filiale;
b) hotãrãste cu privire la mãrirea sau la reducerea
capitalului social;
c) hotãrãste cu privire la adoptarea sau la modificarea statutului,
precum si la transformarea formei juridice a societãtii comerciale;
d) hotãrãste cu privire la fuziunea, divizarea sau dizolvarea
societãtii comerciale;
e) hotãrãste cu privire la executarea de reparatii capitale
si realizarea de investitii noi;
f) îndeplineste orice alte atributii potrivit legii.
ARTICOLUL 16
Convocarea adunãrii generale
a actionarilor
Adunarea generalã a actionarilor se convoacã de cãtre
presedintele consiliului de administratie sau de unul dintre administratori,
desemnati de presedinte.
Adunãrile generale ordinare au loc cel putin o datã pe an,
în cel mult 3 luni de la încheierea exercitiului financiar,
pentru examinarea bilantului contabil si a contului de profit si pierderi
pe anul precedent si pentru stabilirea programului de activitate si a bugetului
de venituri si cheltuieli pe anul urmãtor.
Adunãrile generale extraordinare se convoacã ori de câte
ori este necesar, în conditiile prevãzute de lege. Administratorii
sunt obligati sã convoace adunarea generalã la cererea actionarilor
care detin o zecime din capitalul social. În conditiile legii, adunarea
generalã se convoacã si la cererea comisiei de cenzori.
Convocarea adunãrii generale a actionarilor se face în conformitate
cu dispozitiile din statut.
Convocarea va fi fãcutã în conformitate cu prevederile
legale în vigoare.
Hotãrârile adunãrilor generale ale actionarilor se
iau conform prevederilor legale, prin vot deschis sau vot secret.
Votul secret este obligatoriu pentru alegerea membrilor consiliului de
administratie si a cenzorilor, pentru revocarea lor si pentru luarea hotãrârilor
referitoare la rãspunderea administratorilor.
Actionarii nu vor putea fi reprezentati în adunãrile generale
decât prin alti actionari, în baza unei procuri speciale întocmite
de societatea comercialã, conform reglementãrilor legale
în vigoare.
Actionarii care nu au capacitate legalã, precum si persoanele juridice
pot fi reprezentati prin reprezentantii lor legali, care, la rândul
lor, pot da procurã specialã altor actionari.
Procurile vor fi depuse în original cu douã zile înainte
de data tinerii adunãrii generale a actionarilor. Ele vor fi retinute
de societatea comercialã, fãcându-se mentiune despre
acestea în procesul-verbal al adunãrii generale a actionarilor.
ARTICOLUL 17
Prezidarea adunãrilor generale
ale actionarilor
Adunarea generalã a actionarilor este prezidatã de presedintele
consiliului de administratie, iar în lipsa acestuia, de unul dintre
administratori, desemnati de presedinte.
Adunarea generalã a actionarilor alege, dintre membrii sãi,
un secretar sau un secretariat format din mai multe persoane, care va întocmi
procesul-verbal al sedintei.
Procesul-verbal va fi trecut în registrul adunãrii generale
a actionarilor, sigilat si parafat. Procesul-verbal va fi semnat de persoana
care a prezidat sedinta si de secretariat.
ARTICOLUL 18
Conditii de validitate
Adunarea generalã a actionarilor este constituitã valabil
si poate lua hotãrâri, dacã la prima convocare actionarii
prezenti sau reprezentati detin cel putin jumãtate din capitalul
social, iar hotãrârile vor fi luate de actionarii care detin
cel putin jumãtate plus unul din capitalul social reprezentat în
adunarea generalã.
Dacã adunarea generalã a actionarilor nu poate lucra datoritã
neîndeplinirii conditiilor de mai sus, adunarea generalã ce
se va întruni dupã o a doua convocare poate sã delibereze
asupra problemelor din ordinea de zi a celei dintâi adunãri
generale, oricare ar fi partea de capital detinutã de actionarii
prezenti, cu majoritate.
Pentru validitatea deliberãrilor adunãrii generale extraordinare
a actionarilor sunt necesare:
a) la prima convocare, prezenta actionarilor care detin jumãtate
din capitalul social, iar hotãrârile sã fie luate cu
votul unui numãr de actionari care sã detinã cel putin
jumãtate din capitalul social;
b) la urmãtoarele convocãri, dacã nu s-a putut îndeplini
conditia prevãzutã la lit. a), adunarea generalã a
actionarilor poate sã delibereze asupra problemelor din ordinea
de zi a celei dintâi adunãri generale, oricare ar fi partea
de capital detinutã de actionarii prezenti, cu majoritate.
Hotãrârile adunãrii generale a actionarilor sunt obligatorii
chiar pentru actionarii absenti sau nereprezentati sau care au votat împotrivã.
CAPITOLUL V
Consiliul de administratie
ARTICOLUL 19
Numire. Organizare
Societatea comercialã este administratã de cãtre un
consiliu de administratie ales de adunarea generalã a actionarilor
pe o perioadã de 4 ani, cu conditia de a avea calitatea de actionari.
Consiliul de administratie este format dintr-un numãr de 3-5 persoane.
Când se creeazã un loc vacant în consiliul de administratie,
adunarea generalã a actionarilor numeste un nou
administrator pentru completarea locului
vacant.
Consiliul de administratie este condus de presedintele consiliului de administratie,
ales dintre membrii sãi prin vot secret.
Consiliul de administratie se întruneste la sediul societãtii
comerciale ori de câte ori este necesar, la convocarea presedintelui
sau a unei treimi din numãrul membrilor sãi, si ia decizii
cu majoritatea absolutã a voturilor membrilor
prezenti ai consiliului de administratie.
El este prezidat de presedinte, iar în lipsa acestuia, de unul dintre
administratori, desemnat de presedinte.
Presedintele numeste un secretar fie dintre membrii consiliului, fie din
afara acestuia.
Dezbaterile consiliului de administratie au loc conform ordinii de zi stabilite
pe baza proiectului cornunicat de presedinte, cu cel putin 5 zile înainte.
Acesta se consemneazã în procesul-verbal al sedintei, care
se scrie într-un registru sigilat si parafat de presedintele consiliului
de administratie.
Procesul-verbal este semnat de persoana care a prezidat sedinta si de membrii
prezenti ai consiliului de administratie, precum si de secretarul care
l-a întocmit.
Administratorii trebuie sã depunã drept garantie, conform
Legii nr. 31/1990, cu modificãrile uiterioare, un numãr de
10 actiuni.
Presedintele îndeplineste si functia de director, asigurând
conducerea curentã a societãtii comerciale si aducerea la
îndeplinire a hotãrârilor adunãrii generale a
actionarilor si ale consiliului de administratie. În relatiile cu
tertii, societatea comercialã este reprezentatã de cãtre
presedintele consiliului de administratie, pe baza si în limitele
împuternicirilor date de adunarea generalã a actionarilor
sau, în lipsa lui, de cãtre unul dintre administratori, desemnat
de consiliul de administratie.
Membrii consiliului de administratie vor putea exercita orice act legat
de administrarea societãtii comerciale, în interesul acesteia,
în limita drepturilor care li se conferã.
Presedintele consiliului de administratie este obligat sã punã
la dispozitie comisiei de cenzori, la cererea acesteia, toate documentele
societãtii comerciale.
Presedintele si ceilalti membri ai consiliului de administratie rãspund
fatã de societatea comercialã pentru prejudiciile rezultate
din faptele lor ilicite, pentru abaterile de la statut si pentru lipsa
de grijã în administrarea societãtii comerciale.
ARTICOLUL 20
Atributiile consiliului de administratie
Consiliul de administratie are urmãtoarele atributii:
a) propune spre aprobare adunãrii generale a actionarilor organigrama
societãtii comerciale;
b) angajeazã si concediazã personalul;
c) stabileste îndatoririle si împuternicirile personalului
societãtii comerciale, pe compartimente;
d) aprobã încheierea de contracte de închiriere, de
asociere
si locatii, pe baza hotãrârii adunãrii generale a actionarilor
sau pe baza împuternicirii date de adunarea generalã a actionarilor
în acest scop;
e) stabileste tactica si strategia de marketing, de cercetare-dezvoltare,
de asigurare a calitãtii, de protectia mediului;
f) supune, anual, adunãrii generale a actionarilor, dupã
încheierea exercitiului financiar, în conditiile legii, raportul
cu privire la activitatea societãtii, bilantul contabil si contul
de profit si pierderi pe anul precedent, precum si proiectul de programe
de activitate, proiectul de buget de venituri si cheltuieli al societãtii
pe anul urmãtor;
g) stabileste modul de amortizare a mijloacelor fixe, conform legii;
h) rezolvã orice alte probleme stabilite de adunarea generalã
ordinarã a actionarilor.
Presedintele consiliului de administratie va fi remunerat cu o sumã
fixã, în functie de cifra de afaceri si de salariul mediu
brut al salariatilor, care reprezintã venitul brut lunar ce stã
la baza drepturilor cuvenite privind vechimea în muncã, asigurãrile
sociale si pensia, stabilite potrivit legii.
Remuneratia cenzorilor este de 10% din remuneratia directorului societãtii
comerciale.
CAPITOLUL VI
Controlul societãtii
ARTICOLUL 21
Controlul societãtii comerciale
Gestiunea societãtii comerciale este controlatã de actionari si de trei cenzori si trei supleanti, numiti în conditiile legii de adunarea generalã a actionarilor.
ARTICOLUL 22
Prezentarea de date
Pentru a putea exercita dreptul de control, actionarilor li se vor prezenta, la cerere, date cu privire la situatia patrimoniului, a beneficiilor si a pierderilor.
ARTICOLUL 23
Atributiile cenzorilor
Cenzorii au urmãtoarele atributii principale:
a) în cursul exercitiului financiar controleazã exactitatea
inventarului, a documentelor si a informatiilor prezentate de consiliul
de administratie asupra fondurilor societãtii comerciale, a bilantului
contabil si a contului de profit si pierderi, prezentând adunãrii
generale a actionarilor un raport scris prin care se propune aprobarea
sau modificarea bilantului si a contului de profit si pierderi;
b) la lichidarea societãtii comerciale controleazã operatiunile
de lichidare;
c) prezintã adunãrii generale a actionarilor motivatia privind
reducerea capitalului social.
ARTICOLUL 24
Modul de lucru
Cenzorii se întrunesc la sediul societãtii comerciale si iau
decizii cu majoritate de voturi.
Cenzorii pot convoca adunarea generalã a actionarilor, în
cazul în care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10%.
CAPITOLUL VII
Activitatea societãtii comerciale
ARTICOLUL 25
Exercitiul financiar
Exercitiul financiar începe la 1 ianuarie si se încheie la
31 decembrie ale fiecãrui an.
Primul exercitiu financiar începe la data constituirii societãtii
comerciale.
Societatea comercialã va tine evidenta contabilã în
lei si va întocmi anual bilantul contabil si contul de profit si
pierderi, având în vedere normele metodologice elaborate de
Ministerul Finantelor.
ARTICOLUL 26
Dividendele
Profitul societãtii comerciale si repartizarea lui se aprobã
de cãtre adunarea generalã a actionarilor, în conformitate
cu legislatia în vigoare.
În cazul înregistrãrii de pierderi, membrii consiliului
de administratie si cenzorii se obligã sã analizeze cauzele
si sã ia mãsuri de recuperare.
ARTICOLUL 27
Salarizarea
Nivelul salariilor pentru personalul societãtii comerciale se stabileste pe categorii de calificare si functii, în functie de studii si de munca efectiv prestatã, de cãtre membrii consiliului de administratie, cu respectarea limitei minime de salarizare prevãzute de lege si a prevederilor contractului colectiv de muncã.
CAPITOLUL VIII
Modificarea formei juridice. Dizolvare.
Litigii
ARTICOLUL 28
Transformarea societãtii
comerciale
Societatea comercialã îsi va putea transforma forma juridicã
prin hotãrârea adunãrii generale extraordinare a actionarilor.
Noua societate comercialã va îndeplini formalitãtile
de înregistrare si de publicitate cerute de lege la înfiintarea
societãtii.
ARTICOLUL 29
Dizolvarea societãtii comerciale
Urmãtoarele situatii duc la dizolvarea societãtii comerciale:
- imposibilitatea realizãrii obiectului de activitate;
- pierderea a cel putin jumãtate din capitalul social, dacã
adunãrile generale ale actionarilor nu decid completarea capitalului
social sau reducerea lui la suma rãmasã;
- numãrul de actionari va fi redus sub 5;
- în orice alte situatii, în baza hotãrârii adunãrii
generale a actionarilor.
ARTICOLUL 30
Lichidarea societãtii comerciale
Lichidarea societãtii comerciale se va face de cãtre unul
sau mai multi lichidatori, numiti de adunarea generalã a actionarilor,
sau de cãtre alte persoane.
Din momentul intrãrii în functie a lichidatorilor, mandatul
administratorilor si al directorilor înceteazã, acestia nemaiputând
întreprinde noi operatiuni în numele societãtii comerciale.
Lichidatorii au aceeasi rãspundere ca si administratorii si îsi
îndeplinesc mandatul sub controlul comisiei de cenzori.
Lichidatorii pot apãrea în fata instantelor judecãtoresti,
pot încheia tranzactii si compromisuri cu creditorii societãtii
comerciale.
Lichidatorii care efectueazã noi operatiuni ce nu sunt necesare
scopului lichidãrii sunt rãspunzãtori personal si
solidar de executarea acestora.
Din sumele rezultate din lichidare vor fi lichidati mai întâi
debitorii privilegiati si apoi, ceilalti debitori.
Dupã aceasta, lichidatorii vor întocmi bilantul de lichidare
si vor face propuneri de repartizare, între actionari, a rezultatelor
financiare ale lichidãrii, proportional cu cotele de participare
la capitalul social.
Bilantul de lichidare, ca si propunerile de distribuire a mijloacelor rezultate
din lichidare, vor fi supuse spre aprobare adunãrii generale a actionarilor.
Dupã aprobarea acestui bilant, se considerã cã societatea
comercialã a descãrcat pe lichidatori de activitatea lor.
Pe baza bilantului de lichidare, lichidatorii vor întocmi, în
forma autenticã, un înscris constatator, care va fi înregistrat
la Registrul comertului.
ARTICOLUL 31
Litigiile
Litigiile de orice fel, apãrute între societatea comercialã
si persoane fizice sau juridice, române sau strãine, sunt
de competenta instantelor judecãtoresti din România.
Litigiile nãscute din raporturile contractuale dintre societatea
comercialã si persoane juridice române pot fi solutionate
si prin arbitraj, potrivit legii.
CAPITOLUL IX
Dispozitii finale
ARTICOLUL 32
Prevederile prezentului statut se completeazã cu dispozitiile legale referitoare la societãtile comerciale.
ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
MINISTERUL MUNCII SI PROTECTIEI SOCIALE
ORDIN
privind aprobarea Procedurii de
acordare a unor înlesniri la plata obligatiilor datorate bugetului
asigurãrilor sociale de stat
Ministrul muncii si protectiei sociale,
având în vedere prevederile art. 82 din Ordonanta Guvernului
nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, aprobatã si
modificatã prin Legea nr. 108/1996, modificat si completat prin
Ordonanta Guvernului nr. 53/1997,
în temeiul art. 5 din Hotãrârea Guvernului nr. 448 din
29 iulie 1994 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii si
Protectiei Sociale, modificatã si completatã prin Hotãrârea
Guvernului nr. 59/1997,
emite urmãtorul ordin:
Art. 1. - Se aprobã Procedura de acordare a unor înlesniri
la plata obligatiiior datorate bugetului asigurãrilor sociale de
stat.
Art. 2. - Directia generalã de control, Directia generalã
asigurãri sociale, pensii de stat, agricultori si tratament balnear,
Directia generalã fortã de muncã si somaj, directiile
generale de muncã si protectie socialã judetene, respectiv
Directia generalã de muncã
si protectie socialã a municipiului Bucuresti, vor lua mãsuri
pentru aducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Art. 3. - Pe data publicãrii prezentului ordin în
Monitorul Oficial al României înceteazã aplicabilitatea
prevederilor Ordinului ministrului muncii si protectiei sociale nr. 24
din 21 ianuarie 1997.
Ministrul muncii si protectiei sociale,
Alexandru Athanasiu
Bucuresti, 3 noiembrie 1997.
Nr. 806.
PROCEDURA
de acordare a unor înlesniri
la plata obligatiilor datorate bugetului asigurãrilor sociale de
stat
1. În temeiul art. 82 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996
privind executarea creantelor bugetare, aprobatã si modificatã
prin Legea nr. 108/1996, modificat si completat prin Ordonanta Guvernului
nr. 53/1997, Ministerul Muncii si Protectiei Sociale poate acorda unele
înlesniri la plata obligatiilor datorate de cãtre agentii
economici bugetului asigurãrilor sociale de stat si bugetelor celorlalte
fonduri aprobate prin legea bugetului asigurãrilor sociale de stat.
Nu se acordã înlesniri la plata obligatiilor bugetare calculate
si retinute prin stopaj la sursã din drepturile salariale, precum
si la majorãrile si penalitãtile aferente.
2. Cererile pentru aprobarea înlesnirilor se depun la directiile
generale de muncã si protectie socialã judetene, respectiv
la Directia generalã de muncã si protectie socialã
a municipiului Bucuresti.
2.1. Prin aceeasi cerere se pot solicita mai multe înlesniri
cu privire la obligatiile cãtre bugetul asigurãrilor sociale
de stat.
2.2. Dosarul privind cererea de înlesniri la plata obligatiilor
cãtre bugetul asigurãrilor sociale de stat trebuie sã
cuprindã urmãtoarele elemente principale:
· elementele de identificare a contribuabilului: denumirea,
adresa/sediul, numãrul contului de disponibilitãti (dacã
sunt mai multe, se vor preciza toate) si unitatea (unitãtile) bancarã(e)
la care sunt deschise; numele, prenumele si calitatea celor care reprezintã
contribuabilul în relatiile patrimoniale;
· sumele datorate bugetului asigurãrilor sociale
de stat si bugetelor celorlalte fonduri aprobate prin legea bugetului asigurãrilor
sociale de stat (conform anexei), distinct, pe categorii de fonduri. Mentionarea
tuturor contributiilor restante este obligatorie, chiar dacã se
solicitã înlesnire la platã numai pentru unele dintre
obligatiile principale restante la data cererii;
· natura înlesnirilor solicitate si o succintã
prezentare a posibilitãtilor de realizare a programului propus pentru
stingerea debitelor;
· în cazul în care s-au mai depus cereri pentru
aprobarea de înlesniri în temeiul art. 82 din Ordonanta Guvernului
nr. 11/1996, se vor mentiona datele si numerele de înregistrare la
directia generalã de muncã si protectie socialã judeteanã,
respectiv la Directia generalã de muncã si protectie socialã
a municipiului Bucuresti, ale acestor cereri;
· în cazul în care s-au aprobat înlesniri,
în comunicarea de aprobare se vor face referiri la modul în
care s-au respectat conditiile mentionate;
· numãrul dosarelor de pensionare si pentru înscrierea
la somaj, depuse de solicitant în ultimele 12 luni anterioare cererii
de aprobare a înlesnirilor;
· situatia plãtii contributiilor curente fatã
de bugetul asigurãrilor sociale de stat;
· data sedintei consiliului de administratie (sau denumirea
echivalentã), în care a fost analizatã cererea si s-a
hotãrât solicitarea înlesnirilor la plata obligatiilor;
semnãturile persoanelor care angajeazã unitatea solicitantã
si stampila acesteia;
· ultimul bilant contabil, anterior depunerii cererii;
· situatia creditelor obtinute pânã la data
cererii si nerambursate;
· situatia privind rezultatele financiare la zi;
· situatia obligatiilor fiscale neonorate;
· certificatul eliberat de Oficiul Registrului comertului
anexa nr. 6 la Normele metodologice nr. 45.184/1996, publicate în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 106 din 24 mai 1996;
· comunicarea Fondului Proprietãtii de Stat privind
statutul economico-juridic al contribuabilului (restructurare, lichidare).
Se recomandã sã se mentioneze orice alte elemente si documente
considerate utile pentru solutionarea cererii.
În lipsa elementelor prevãzute la pct. 2.2., cererea nu va
fi înregistratã la directia generalã de muncã
si protectie socialã judeteanã, respectiv la Directia generalã
de muncã si protectie socialã a municipiului Bucuresti.
2.3. Înlesnirile la platã pot fi solicitate si acordate
atât înaintea începerii executãrii silite, cât
si în timpul efectuãrii acesteia.
Pentru creantele bugetare pentru care s-au depus cereri de înlesniri
la platã, executarea silitã nu va fi pornitã sau nu
va fi continuatã, dupã caz, pânã la data comunicãrii
modului de solutionare a acestora.
3. La primirea cererii, directia generalã de muncã
si protectie socialã judeteanã, respectiv Directia generalã
de muncã si protectie socialã a municipiului Bucuresti, înregistreazã
cererea într-un registru special, cu rubricatia stabilitã,
prin circularã, de cãtre Ministerul Muncii si Protectiei
Sociale.
4. Pentru stabilirea corectã a sumelor datorate si cunoasterea
altor aspecte necesare luãrii deciziei, directorul general al directiei
generale de muncã si protectie socialã judetene, respectiv
al Directiei generale de muncã si protectie socialã a municipiului
Bucuresti, dispune efectuarea de controale la agentii economici care au
depus cereri, în vederea acordãrii de înlesniri.
4.1. Cu ocazia verificãrii se au în vedere:
· realitatea datelor prezentate în cererea de acordare
a unor înlesniri la plata obligatiilor cuvenite bugetului asigurãrilor
sociale de stat; solicitantii sunt obligati sã prezinte toate actele
si explicatiile necesare verificãrii;
· respectarea de cãtre solicitant a reglementãrilor
legale în vigoare privind disciplina financiarã;
· situatia creditelor angajate de solicitant;
· respectarea, de cãtre solicitant, a termenelor
de platã a contributiilor curente;
· existenta unor programe de restructurare în derulare,
aprobate conform reglementãrilor în vigoare;
· orice elemente care pot contribui la formularea propunerii
de aprobare sau de respingere a cererii.
4.2. Rezultatele verificãrii se înscriu în procesul-verbal
de control.
În cazul constatãrii unor neconcordante, se vor efectua corectiile
necesare, care se mentioneazã în procesul-verbal.
Refuzul de prezentare a documentelor sau prezentarea unor documente incomplete
poate motiva propunerea de respingere a cererii.
4.3. Constatarea nevirãrii contributiilor de 3% pentru pensia
suplirnentarã si de 1 % la Fondul pentru plata ajutorului de somaj,
precum si a majorãrilor aferente, constituie motiv de respingere
a cererii. Directorul general al directiei generale de muncã si
protectie socialã judetene sau, dupã caz, al Directiei generale
de muncã si protectie socialã a municipiului Bucuresti dispune
restituirea dosarului.
5. Pe baza cererii, a documentelor anexate si a procesului-verbal
de control se întocmeste un referat cu concluzii si propuneri de
solutionare.
Pentru agentii economici, ale cãror cereri de înlesnire la
platã se solutioneazã la nivelul Ministerului Muncii si Protectiei
Sociale, referatul, semnat de directorul general, însotit de cererea
solicitantului si de procesul-verbal cu rezultatele verificãrii
se înainteazã, în termen de 30 zile de la data depunerii
cererii de înlesnire, la Directia generalã de control din
cadrul Ministerului Muncii si Protectiei Sociale.
6. Dupã verificarea si analiza documentelor, Directia generalã
de control supune cererile temeinic justificate spre aprobare ministrului
muncii si protectiei sociale.
7. Ministrul muncii si protectiei sociale solutioneazã cererile
privind înlesnirile la plata obligatiilor cãtre bugetul asigurãrilor
sociale de stat.
8. Ministrul muncii si protectiei sociale poate delega prin ordin,
pentru solutionarea cererilor privind acordarea de înlesniri la platã:
a) pe secretarii de stat care coordoneazã executia bugetelor fondurilor
aprobate prin legea bugetului asigurãrilor sociale de stat, pentru
debite principale ce depãsesc 1 miliard lei, distinct pe categorii
de fonduri;
b) pe directorul general al directiei generale de muncã si protectie
socialã judetene, respectiv al Directiei generale de muncã
si protectie socialã a municipiului Bucuresti, pentru debite principale
de pânã la 1 miliard lei, distinct pe categorii de fonduri.
9. Cererile care nu întrunesc conditiile prevãzute
de lege se restituie solicitantilor, cu motivatia corespunzãtoare,
prin intermediul directiilor generale de muncã si protectie socialã
judetene, respectiv al Directiei generale de muncã si protectie
socialã a municipiului Bucuresti.
10. Solutiile date cererilor privind acordarea de înlesniri
la plata obligatiilor cãtre bugetul asigurãrilor sociale
de stat se comunicã solicitantilor prin intermediul directiilor
generale de muncã si protectie socialã judetene, respectiv
al Directiei generale de muncã si protectie socialã a municipiului
Bucuresti, în termen de 30 de zile de la data:
a) depunerii cererii de înlesnire la directiile generale de muncã
si protectie socialã judetene, respectiv la Directia generalã
de muncã si protectie socialã a municipiului Bucuresti, pentru
cererile care intrã în competenta de solutionare a acestora;
b) înregistrãrii cererii la Ministerul Muncii si Protectiei
Sociale, pentru cererile care se solutioneazã la nivelul ministerului.
11. Agentul economic beneficiazã de înlesnirile acordate,
cu conditia depunerii, în termen de pânã la 10 zile
de la data comunicãrii, a unei garantii bancare echivalente a douã
rate de esalonare.
12. Înlesnirile la plata obligatiilor cãtre bugetul
asigurãrilor sociale de stat se pot acorda cu o perioadã
de gratie de pânã la 6 luni, care este inclusã în
perioada pentru care s-au acordat înlesniri.
12.1. Pe perioada acordãrii înlesnirilor se datoreazã
majorãrile stabilite si calculate potrivit dispozitiilor legale
în vigoare.
12.2. Pe perioada pentru care s-au acordat înlesniri, cursul
prescriptiei se suspendã.
13. Înlesnirile aprobate îsi pierd valabilitatea si
nu produc efecte, dacã nu au fost respectate conditiile în
care au fost date; o nouã cerere de aprobare a unor înlesniri
la plata obligatiilor datorate nu poate fi depusã timp de 3 luni
de la data constatãrii nerespectãrii conditiilor în
care a fost aprobatã cererea anterioarã.
14. Ministerul Muncii si Protectiei Sociale si directiile generale
de muncã si protectie socialã judetene, respectiv Directia
generalã de muncã si protectie socialã a municipiului
Bucuresti, organizeazã evidenta si controlul asupra modului de respectare
a conditiilor stabilite la acordarea înlesnirilor respective.
DIRECTIA GENERALÃ
DE MUNCÃ SI PROTECTIE SOCIALÃ A JUDETULUI .......................,
RESPECTIV A MUNICIPIULUI BUCURESTI
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Contributii de asigurãri sociale |
|||||||||
Contributii de 5% la Fondul pentru plata ajutorului de somaj |
|||||||||
Contributii la Fondul de pensii si asigurãri sociale ale agricultorilor |
ORDIN
privind stabilirea termenelor de
platã a obligatiilor bugetare prevãzute la art. 1 alin. (2)
si la art. 2 alin. (1), (3) si (4) din Ordonanta de urgentã a Guvernului
nr. 59/1997
Ministru de stat, ministrul finantelor,
în temeiul prevederilor art. 12 din Hotãrârea Guvernului
nr. 447/1997 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor,
având în vedere dispozitiile art. 9 alin. 3 din Ordonanta Guvernului
nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, aprobatã prin
Legea nr. 108/1996, modificatã si completatã prin Ordonanta
Guvernului nr. 53/1997,
emite urmãtorul ordin:
Art. 1. - Sumele datorate bugetului de stat si bugetelor locale
potrivit prevederilor art. 1 alin. (2), precum si ale
art. 2 alin. (1), (3) si (4) din Ordonanta
de urgentã a Guvernului nr. 59 din 27 septembrie 1997 privind destinatia
sumelor încasate de Fondul Proprietãtii de Stat în cadrul
procesului de privatizare a societãtilor comerciale la care statul
este actionar, se varsã, lunar, pânã la data de 25
a lunii urmãtoare celei pentru care se datoreazã sumele respective.
Art. 2. - La data intrãrii în vigoare a prezentului
ordin se abrogã Ordinul ministrului de stat, ministrul finantelor
nr. 1.144 din 11 iunie 1997, publicat în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 162 din 18 iulie 1997.
Prezentul ordin se va publica în Monitorul Oficial al României,
Partea I.
Ministru de stat, ministrul finantelor,
Mircea Ciumara
Bucuresti, 12 noiembrie 1997.
Nr. 1.941.
ORDIN
privind intrarea în vigoare
a Conventiei dintre România si Republica Uzbekistan pentru evitarea
dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele
pe venit si pe capital
Ministru de stat, ministrul finantelor,
în baza Hotãrârii Guvernului nr. 447/1997 privind organizarea
si functionarea Ministerului Finantelor,
în conformitate cu prevederile Conventiei dintre România si
Republica Uzbekistan pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii
fiscale cu privire la impozitele pe venit si pe capital, ratificatã
prin Legea nr. 26/1997 si publicatã în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 46 din 18 martie 1997,
pentru cunoasterea datei privind intrarea în vigoare si, respectiv,
a datei de când sunt aplicabile prevederile conventiei mentionate
mai sus,
emite urmãtorul ordin:
1. La data de 17 octombrie 1997 a intrat în vigoare Conventia
dintre România si Republica Uzbekistan pentru evitarea dublei impuneri
si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit si pe
capital, ca urmare a îndeplinirii procedurii stipulate la art. 29
din conventie, ale cãrei prevederi se aplicã începând
cu data de 1 ianuarie 1998.
2. Directia generalã legislatie, impozite directe si Directia
generalã organizare, resurse urmane si financiar vor aduce la îndeplinire
prevederile prezentului ordin.
Ministru de stat, ministrul finantelor,
Mircea Ciumara
Bucuresti, 14 noiembrie 1997.
Nr. 1.951.